FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tror vi alla är intresserade av att det förbättras då många kör dem för domän men sina webbhotell hos andra leverantörer och effekten blir stor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Är det så svårt att lägga en dns på en annan location? Jag kör själv 3 dns servrar, 2 i sverige och en utomlands på 3 olika locations. Jätteenkelt att sätta upp med cpanel DNSONLY. Om man bara kör bind så är det ju inte rocketsience att dela zonen till en annan location. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har Anycast-DNS på våra namnservrar. Dessa återfinns i de serverhallar i Europa som ingår i vår koncern och driftas/underhålls av vår egna personal.
Sedan den tråkiga incidenten i våras så har vi köpt in betydligt kraftfullare hårdvara till våra noder, uppdaterat mjukvaran och testkört allting så att det som skedde under våren ej ska kunna ske igen. Detta arbete slutfördes innan sommaren så alla domäner som ligger i våra ns har varit anycastade sedan dess. Mvh Loopia AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Mvh Loopia AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Allt för avancerade användare kommer inte ens ta del av denna diskussion då de kör säkert egna NSer, men jag som har begränsat kunskap inom NS och egena servrar aå tycker jag att Loopia är bra, hur definerar man bra beror mycket på den man vill eller behöver göra.
Själv har jag alla mina domäner ( ca 220 st ) hos loopia men det kanske bara en vana och bekvämligheten med deras kontrollpanel, som sagt mycket har med ens kunskaper att göra säkert. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Gillar att de har ett bra gänssnitt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Ja, Loopias kontrollpanel är väldigt clean, snabb och lättarbetad. Efter en incident för många år sedan när mina domäner bytte ägare (utrett sedan länge) har jag inte vågat återvända till Loopia, men fortsätter företag att välja Atomia (http://www.atomia.com/) som kontrollpanel så ser det nästan ut som att det vad som kommer att ske för min del.
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har man många domäner så saknar fortfarande Loopias bulk-hantering många funktioner för att det skulle vara smidigt.
Möjlighet att hantera s.k. DNS-templates ("mall" som innehåller A-records, MX-record, HTTP-redirects m.m.) som går att applicera både på existerande domäner samt direkt till domäner vid nyregistrering är förmodligen det som skulle vara mest användbart för att kunna administrera många domäner på ett smidigt sätt. Det har nämnts tidigare men en av de mest stabila och smidigaste DNS-hanterare som finns på marknaden är annars nsmadeeasy. Fungerar som ett bra komplement till Loopias nshantering om inte annat.
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] . Senast redigerad av Marcus den 2013-08-25 klockan 12:52 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|