Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Är Loopia ett bra ställe att förvara sina domännamn?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-24, 09:02 #11
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Har loopia fixat problemen med att som hade namnservrarna i samma hall? Sist när det vart mörkt hos loopia så ramlade ju alla sidor som hade domäner där, inte bara dom som hade webbhotell. Jag gillar verkligen Loopia.se och köper gärna domäner där, men har alla viktiga sidor på egna NS:er
Har inte hört något om det men hoppas på det - Nikke skrev ju intressant här när det hände senast: http://www.lindqvist.com/svenska-web...ia-gar-sonder/

Tror vi alla är intresserade av att det förbättras då många kör dem för domän men sina webbhotell hos andra leverantörer och effekten blir stor.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-24, 11:31 #12
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Har inte hört något om det men hoppas på det - Nikke skrev ju intressant här när det hände senast: http://www.lindqvist.com/svenska-web...ia-gar-sonder/

Tror vi alla är intresserade av att det förbättras då många kör dem för domän men sina webbhotell hos andra leverantörer och effekten blir stor.
Loopias dns:er ser fortfarande ut att ligga i samma hall.

Är det så svårt att lägga en dns på en annan location? Jag kör själv 3 dns servrar, 2 i sverige och en utomlands på 3 olika locations. Jätteenkelt att sätta upp med cpanel DNSONLY.
Om man bara kör bind så är det ju inte rocketsience att dela zonen till en annan location.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-24, 12:38 #13
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Medlem

Vi har Anycast-DNS på våra namnservrar. Dessa återfinns i de serverhallar i Europa som ingår i vår koncern och driftas/underhålls av vår egna personal.
Sedan den tråkiga incidenten i våras så har vi köpt in betydligt kraftfullare hårdvara till våra noder, uppdaterat mjukvaran och testkört allting så att det som skedde under våren ej ska kunna ske igen. Detta arbete slutfördes innan sommaren så alla domäner som ligger i våra ns har varit anycastade sedan dess. Mvh Loopia AB
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-24, 12:43 #14
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av leonard Visa inlägg
Shit. Förvånad över svaren i tråden. Själv var jag inte alls så nöjd med loopia. Omständig och krånglig kontrollpanel, frånvarande support när man talade med dem och jag upplevde faktiskt lite downtime. Detta var förvisso snart 2 år sedan och jag är kund hos city sedan dess. Kanske läget ser annorlunda ut idag.
Tråkigt att du upplever vår kontrollpanel som omständlig. Om du har tid får du gärna skicka ett PM med de punkter du ansåg det fanns brister i och vilka förväntningar du har på en kontrollpanel. En ny uppdaterad kontrollpanel väntar runt hörnet och vi samlar gärna in synpunkter från alla användare nya som gamla. Just vår kontrollpanel och support är de två punkter som våra kunder vanligtvis är allra nöjdast med i våra undersökningar så det vore väldigt intressant att veta mer om vad vi brast i när du varit i kontakt med oss.

Mvh Loopia AB
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-24, 15:54 #15
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar

Reg.datum: Jun 2012
Allt för avancerade användare kommer inte ens ta del av denna diskussion då de kör säkert egna NSer, men jag som har begränsat kunskap inom NS och egena servrar aå tycker jag att Loopia är bra, hur definerar man bra beror mycket på den man vill eller behöver göra.

Själv har jag alla mina domäner ( ca 220 st ) hos loopia men det kanske bara en vana och bekvämligheten med deras kontrollpanel, som sagt mycket har med ens kunskaper att göra säkert.
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-24, 19:04 #16
danielnorin danielnorin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
danielnorin danielnorin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
Gillar att de har ett bra gänssnitt
danielnorin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-24, 21:51 #17
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Ja, Loopias kontrollpanel är väldigt clean, snabb och lättarbetad. Efter en incident för många år sedan när mina domäner bytte ägare (utrett sedan länge) har jag inte vågat återvända till Loopia, men fortsätter företag att välja Atomia (http://www.atomia.com/) som kontrollpanel så ser det nästan ut som att det vad som kommer att ske för min del.
Oläst 2013-08-25, 12:48 #18
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Har man många domäner så saknar fortfarande Loopias bulk-hantering många funktioner för att det skulle vara smidigt.

Möjlighet att hantera s.k. DNS-templates ("mall" som innehåller A-records, MX-record, HTTP-redirects m.m.) som går att applicera både på existerande domäner samt direkt till domäner vid nyregistrering är förmodligen det som skulle vara mest användbart för att kunna administrera många domäner på ett smidigt sätt.

Det har nämnts tidigare men en av de mest stabila och smidigaste DNS-hanterare som finns på marknaden är annars nsmadeeasy. Fungerar som ett bra komplement till Loopias nshantering om inte annat.

Senast redigerad av Marcus den 2013-08-25 klockan 12:52
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017