Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella Affelix.com-tråden

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-11, 17:09 #261
MacGuy MacGuy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Nykomling

Jag saknar 35k, mailade senast för 1 vecka sedan. Fortfarande inget svar. Vad är det som händer???????
MacGuy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-12, 21:20 #262
Landos avatar
Lando Lando är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Medlem
Landos avatar

Samma här. Senaste betalningen var 2013-04-25. Mailade för snart en månad sedan och har inte fått något svar.
Lando är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-13, 11:50 #263
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Medlem

Efter som jag följer denna tråd så ser jag ett klart mönstar:
Att Affelix AB INTE har betalat ut några pengar efter den 25 mars, vidare har Affelix/Markus själv skrivit i tråden den 2 Juli att ”Hela historien uppdagades den 29:e april”.

Vidare skriver Markus i samma tråd:
”De som är kvar i Affelix nu, är vi grundare och ett företag i Danmark som hjälper oss att ordna upp den här röran. Ingen av dessa inblandade parter tar ut en enda krona iom att vårt mål är att sortera ut den här röran och fortsätta driva Affelix”

Det har gått över 2 månader sedan Markus skrev dessa svar och förklaringar. Inga pengar har betalas ut medan det kommer in stålar varje dag till Affelix för veksamheten på går som vanligt med ett par 100.000:- i annons intäkter varje månad. (enligt Skattemyndigheten).

Om ingen tar ut en enda krona (vi grundare och ett företag i Danmark) och ingar pengar betalas ut till säljarna/bloggar/websidor annonsörna m.m. vart har då pengarna gått för de senaste 4 månadernas intäkter??

Att likaså inte besvar mail från undrande sammarbets partners är ett stort svaghetstecken på att något är åt helvete fel i Affelix AB.

Tyvärr måste jag säga som förut:
"Bajsar Björnen i skogen"
Sundream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-16, 22:32 #264
Nykomling

Nykomling

Vad händer???? Affelix och Ramak får ju riktigt dåligt rykte pga detta. Varför svarar ingen? Har mailat 10 ggr utan svar...... Saknar fortfarande 40k!!!
Oläst 2013-08-18, 08:48 #265
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
Jag har skrivit det tidigare men jag kan väl skriva det igen. Ni kommer inte få betalt.

Bolaget kommer försätta sig själva i konkurs under hösten. Alt. ställer de in betalningar och ansöker om ackord. D.v.s. era skulder kommer skrivas ner till 25-50% och de får leva vidare som om inget hade hänt.

De anställda tar ut löner och semesterersättning precis som vanligt under sommaren. Allt annat är bullshit. Hur skulle de kunna klara sig sen i april? För jag tror inte att de nöjt sig med aktieutdelningen de gjorde i våras på 500.000 SEK.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-19, 09:54 #266
Affelix.coms avatar
Affelix.com Affelix.com är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Medlem
Affelix.coms avatar

Hej,

vi beklagar dålig uppdatering här på wn och dålig respons på era mail.

Affelix AB har inte haft några anställda sen i april. Verksamheten har drivits passivt med hjälp av ett dansk företag som hjälpt till med driften på provisionsbasis. Ingen har tagit ut några löner på Affelix sen i april. Och i dagsläget så genereras det inga pengar alls i verksamheten.

Vi har alltid försökt att vara trasparanta med Affelix. Just nu ligger vi efter med totalt ca 100.000 kr som skulle ha betalats ut till publicister. Och eftersom ingen har aktivt drivit verksamheten så har det inte kommit några nya medel för att kunna reglera det vi ligger efter med. Under de senaste veckorna har vi försökt att jaga in obetalda fakturor från annonsörer så att vi kan snarast möjligt klara av vår skuld till våra publicister. Och förhoppningsvis ska vi kunna göra det inom närmaste veckor.

Sen vill vi återigen klargöra följande som ofta missförstås av en del här på wn:

Affelix.com ägs och drivs genom Affelix AB.

Affelix Media Group AB är ett helt annat bolag som inte har någon koppling till verksamheten i Affelix AB och Affelix.com.

Mvh
Affelix
Affelix.com är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-20, 15:06 #267
Affelix.coms avatar
Medlem

Medlem
Affelix.coms avatar

Hej,

vi har nu lyckats reglera hälften av de pengar som vi legat efter med och gjorde en utbetalning igår. Vi hoppas att kunna reglera resterande inom några veckor och gör då en extra utbetalning så snart det finns likvida medel för det.

Mvh
Affelix
Affelix.com är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-20, 17:36 #268
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Affelix.com Visa inlägg

Vi har alltid försökt att vara trasparanta med Affelix. Just nu ligger vi efter med totalt ca 100.000 kr som skulle ha betalats ut till publicister.

I denna tråd har de senaste veckorna följande skrivat att de saknar;
Neo saknar 45K
MacGuy saknar 40K
Ehrnstrom saknar 8K

Det blir 103.000 kr, det betyder om Affelix uppgifter stämmer att det då skall bara finnas 3 publicister som inte har fått betalt och de har inte haft tid till att svar ALLA dessa 3 på deras mail.....

Finns det flera än dessa 3 som inte har fått betalt och har fodringar på Affelix ??
Skulle vara kul och veta hur mycket de ligger efter igentligen..
Sundream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-20, 21:39 #269
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Affelix.com Visa inlägg
Hej,

vi har nu lyckats reglera hälften av de pengar som vi legat efter med och gjorde en utbetalning igår. Vi hoppas att kunna reglera resterande inom några veckor och gör då en extra utbetalning så snart det finns likvida medel för det.

Mvh
Affelix
Har fortfarande inte fått en krona av mina 32k? Varför svarar ni inte på mail? När kommer jag få utbetalt? Börjar bli riktigt irriterad!
Oläst 2013-08-20, 22:10 #270
Landos avatar
Medlem

Medlem
Landos avatar

Jag fick mina pengar från Affelix idag. Rörde sig förvisso endast om ett fyrsiffrigt belopp men jag är nöjd.
Lando är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017