FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
K2611 Utgående moms försäljning 25%: 6 kr D6570 Bankkostnader: 2 kr (Paypal avgift) D193x Paypal: 28 kr Hittade ovan någonstans. Det jag funderat mycket på är hur ofta man behöver bokföra köpen i praktiken? För min del kommer det förmodligen att handla om många småköp. Helst hade man velat bokföra i klumpar, typ en gång i veckan. Paypal betalar ju ut varje köp för sig och inte i klump som tex Payson... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Inbetalningen på Paypal måste ju bli 30 kr i ditt exempel, eftersom 24+6 -> 30 kr. Dessutom ska Bankkostnaden redovisas som en dragning från Paypallkontot också. Så då får jag följande: INBETALNING FÖR KUNDFAKTURA D 193x Paypal: 30 kr K 3051 Försäljning momspliktiga varor 25%: 24 kr K 2611 Utgående moms försäljning 25%: 6 kr DRAGNING AV PAYPALAVGIFT K 193x Paypal: 2 kr D 6570 Bankkostnader: 2 kr (Paypal avgift) Det borde stå två transaktioner på PayPal-kontot: Inbetalning +30 kr Avgift: -2 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Med det som grund borde väl det jag skriver stämma? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Själva insättningen är dock efter avgift och därmed tror jag inte att man ska bokföra hela beloppet på Paypal. Skuris, vad har du kommit fram till? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|