FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Redistats är en ny statistiktjänst jag byggt främst för N.nu men även för WordPress multisite och alla möjliga andra projekt. Finns plugin till WordPress.
Det som skiljer Redistats från andra är att man enkelt kan sätta upp spårning för tusentals så kallade stat properties. Man kanske inte vill ge all data till Google Analytics och jag själv anser att Redistats är smidigare och bättre än till exempel statcounter. Jag har nu helt gratis beta fram till 2014 och är nu ute efter feedback. Skriv gärna wn.se under "Where did you hear about Redistats?" för att få fet rabatt efter betan är slut. Skicka feedback antingen här i tråden eller till support at redistats.com Själva sajtens frontend har många buggar och jag är medveten om det, var något jag byggde ihop väldigt snabbt. Jag kommer att göra en ny design snart baserad på version 3 av Bootstrap. Men testa gärna statsen. Välkommen att testa och jag ser fram emot feedback. Ni kan även följa @Redistats på twitter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu är det troligen jag som är trög, men jag förstår verkligen inte skillnaden mellan detta och t.ex. GA. Vad är skillnaden och vad är det ni kallar "stat properties"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En stat property kan vara en sajt, blogg eller liknande på en domän, subdomän, underkatalog osv.
Om du har till exempel en stor sajt med 1000 olika subdomäner - en för varje användare - så kan du lägga in Redistats så att varje subdomän och användare får sin egen stats som visas med en iframe i sin admin. Detta går inte att göra med GA. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gauges har jag inte sett innan. Verkar ha en del likheter men mycket som skiljer. Dels är deras högsta plan på 1 miljon sidvisningar/mån medan min starter plan har 1,5 miljoner och min högsta 15 miljoner.
Men den s |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Tyckte dock att designen på själva hemsidan var ganska tråkig överlag, och inte "responsiv" eller mobilanpassad. Finns nog många som tycker det är smidigt att kolla in sin webbstatistik i mobilen eller surfplattan. Lycka till med allt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte varför min text kapades "Men den s" men jag skriver igen:
Men den stora skillnaden är att med Gauges måste du skapa tracking koder och klistra in för varje enskild sajt och du kan inte automatiskt lägga in på tusentals direkt (N.nu, WordPress multisite osv). Att visa stats med iframe vet jag inte om det är möjligt med Gauges, kunde inte se det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack Simon.
Ja självklart ska sajten vara responsiv. Kommer göra en ny version. Även logga på gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sajten är nu responsive och loggan är på plats.
Statsen är nu även live på N.nu. Även gjort ett API: https://redistats.com/api-docs Här är pluginen på WP: http://wordpress.org/plugins/redistats/ |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|