FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
CotopaXi - Intresssant. En sak är vad man har för funktioner men utan tvekan tittar alla vi leverantörer på olika nivåer av IO-prestanda. Att marknadsföra IO-prestanda som SSD diskar ger nog direkt en förväntan om ett antal gånger bättre IO-prestanda. Om man köper SSD-diskar av god kvalitet är det trots allt flera gånger dyrare. Priset det håller för detta är onekligen attraktivt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ang DNS Cluster i cpanel/whm.
Jag har satt upp en extra vps med DNS only och whm. Jag har två namnsevrar: ns1.mindomän.se & ns2.mindomän.se ns1 pekar mot min primära maskins ip där jag hostar webbplatser ns2 pekar mot den andra maskinens ip med DNS only och whm Ovanstående har jag pekat om hos min registar. På min primära har jag lagt in server nr 2 som ett kluster, där är den satt att "Synchronize changes". På server nr2 är den primär inlagd som kluster med då som "Standalone". På den primär ser DNS path ut så här: PHP-kod:
Är jag på rätt väg? Ska jag ställa in namnservarna i Basic cPanel & WHM Setup och peka dem på något speciellt sätt? Det är mycket att lära sig och fråga. Men det är kul och intressant ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vi jobbar själva med nya lösningar där all aktiv data flyter på SSD diskar - men att inaktiv data kan pushas ner i lager av billigare diskar. Lite bästa av båda världar. David - som en failovermöjlighet kan nämnas Stockholmsnoden lämnar beta på måndag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|