Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nu ger jag upp Crystone! Vilka andra alternativ finns det?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-07-10, 01:04 #11
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
Försökte beställa ett konto i går eftermiddag hos Crystone men efter att ha lagt paketet i kundorgen hände inte mycket mer när man skulle gå vidare i beställningsprocessen. Försökte ett par ggr men sedan kändes det inte så förtroendeingivande så jag avbröt det hela.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-10, 09:05 #12
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av petlin Visa inlägg
Försökte beställa ett konto i går eftermiddag hos Crystone men efter att ha lagt paketet i kundorgen hände inte mycket mer när man skulle gå vidare i beställningsprocessen. Försökte ett par ggr men sedan kändes det inte så förtroendeingivande så jag avbröt det hela.
Hej Petlin,

Vi har lagt flera testbeställningar nu på morgonen och inte kunnat återskapa problemet, vi har inte heller haft någon nertid.

Om du vill kan jag lägga beställningen åt dig!

Med vänlig hälsning, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-10, 14:24 #13
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
Hej

Provade nu igen och det kan ju vara möjligt att segheten ligger någonstans på vägen. Idag kom jag från steg 1 (beställningsdetaljer) till steg 2 (sök domän) men den väntade på domänsidan i 22 sekunder (i FF) och 24 sekunder i IE vilket fortfarande inte kändes som en bra responstid.

Tack för erbjudandet att sätta upp ett konto manuellt men just nu behöver jag inte det då jag hittade Mebo i någon tråd och där har jag nu skaffat ett testkonto. Så får jag börja med att utvärdera deras tjänst den kommande månaden.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-10, 15:11 #14
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av petlin Visa inlägg
Hej

Provade nu igen och det kan ju vara möjligt att segheten ligger någonstans på vägen. Idag kom jag från steg 1 (beställningsdetaljer) till steg 2 (sök domän) men den väntade på domänsidan i 22 sekunder (i FF) och 24 sekunder i IE vilket fortfarande inte kändes som en bra responstid.

Tack för erbjudandet att sätta upp ett konto manuellt men just nu behöver jag inte det då jag hittade Mebo i någon tråd och där har jag nu skaffat ett testkonto. Så får jag börja med att utvärdera deras tjänst den kommande månaden.
Tekniker kikar över vad segheten beror på med vår leverantör, det hör absolut inte till vanligheten att det ska gå så segt. Tack för informationen så ser vi till att det löses så fort som möjligt!

Bara dra ett PM till mig om du skulle vilja sätta upp ett konto eller testa vår tjänst!

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-11, 08:09 #15
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Jag tänkte utöka med ett till webbhotell. Crystone verkade bra från utsidan. Men någon vecka senare sa jag upp det...

Nu vet jag inte hur ni andra tycker om deras kontrollpanel, men jag tycker att den var hemskt att jobba i. Ologiska steg för att köpa en domän, för att inte tala om att lägga upp en ny webbplats.

Jag skulle fråga supporten om just det där med en webbplats och att lägga i en som jag redan äger, en som jag har pekat om från ett annat hotell. Då var det en chattfunktion på sidan och jag hamnade hos någon engelskspråkig kille som inte kunde vad de svenska abonnemangen innehöll. Han förstod inte heller vad jag menade trots att vi chattade i 20 min och jag skrev om och om igen. Nu var det inte fel på min engelska grammatik, utan han förstod inte termerna.

Då insåg jag att det skulle inte gå att arbeta med detta webbhotell i framtiden. Det skulle helt enkelt ta för mycket tid.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-11, 13:12 #16
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av DavidEW Visa inlägg
Jag tänkte utöka med ett till webbhotell. Crystone verkade bra från utsidan. Men någon vecka senare sa jag upp det...

Nu vet jag inte hur ni andra tycker om deras kontrollpanel, men jag tycker att den var hemskt att jobba i. Ologiska steg för att köpa en domän, för att inte tala om att lägga upp en ny webbplats.

Jag skulle fråga supporten om just det där med en webbplats och att lägga i en som jag redan äger, en som jag har pekat om från ett annat hotell. Då var det en chattfunktion på sidan och jag hamnade hos någon engelskspråkig kille som inte kunde vad de svenska abonnemangen innehöll. Han förstod inte heller vad jag menade trots att vi chattade i 20 min och jag skrev om och om igen. Nu var det inte fel på min engelska grammatik, utan han förstod inte termerna.

Då insåg jag att det skulle inte gå att arbeta med detta webbhotell i framtiden. Det skulle helt enkelt ta för mycket tid.
Hejsan, kontrollpanelen kan vara lite knepig i början men vi har skrivit många hjälpartiklar som vi ständigt förbättrar för att det skall vara enklare att navigera.

Kontrollpanelen är bra när man förstår sig på den då man kan göra allt i den, men förstår att den kan vara lite svår i början som sagt.

Vi jobbar ständigt med vår leverantör för att göra den enklare och bättre.

Ledsen om du upplevt detta problem med vår support, vi har fått mycket bra kritik tidigare från vår engelsktalande personal (som sitter på vårt Amerikanska kontor), som finns på plats mellan 19-08, resterande tid är vår svenska personal på om man hellre vill ha hjälp på svenska.

Om det är något som är oklart eller annat är du välkommen att dra ett PM till mig här eller ett mail på [email protected] så ser vi till att lösa det och du får hjälp med dom problemen du haft!

Mvh Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-11, 14:31 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Kontrollpanelen är bra när man förstår sig på den då man kan göra allt i den, men förstår att den kan vara lite svår i början som sagt.
Att man kan göra "allt" är inte tillräckligt. Det går att göra en hel del via kommandoraden i Windows också men de flesta föredrar ändå att använda de grafiska gränssnitt som finns Det krävs också att ett användargränssnitt är intuitivt och användarvänligt. Så är inte fallet med er kontrollpanel. Jag håller med dig om att den fungerar hyfsat bra när man väl lärt sig den men då har man redan skrämt bort en hel del potentiella kunder. Det har blivit bättre i små steg men det grundläggande problemet som jag ser det är själva upplägget med subscriptions. Inte så mycket att göra åt den biten förutom att byta leverantör från Parallels eller bygga om från grunden. Ett annat alternativ skulle kunna vara att behålla subscriptions-systemet i backend men bygga bort detta för slutanvändaren. Det är ganska så träligt att vara så pass beroende av tredje part som ni och många andra webbhotell är. Det tar då evigheter att fixa en så enkel grej som att ge användaren ett felmeddelande när man missar att fylla i personnumret vid beställning av en .se-domän.

Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Ledsen om du upplevt detta problem med vår support, vi har fått mycket bra kritik tidigare från vår engelsktalande personal (som sitter på vårt Amerikanska kontor), som finns på plats mellan 19-08, resterande tid är vår svenska personal på om man hellre vill ha hjälp på svenska.
Ni har också fått dålig kritik Ett problem där är att ni låtit den engelsktalande supporten gå in även på den "svenska tiden" vid några tillfällen. Mig personligen kvittar det men det blir lite märkligt för kunder som har blivit lovade svensk support på givna tider. Ni har också varit mycket dåliga på att informera om den amerikanska supportens begränsningar samt den avsevärt lägre kvaliteten på supporten under inlärningsperioden. Istället började ni omedelbart skryta om "Sveriges bästa support"
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-07-11 klockan 14:39
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-11, 15:40 #18
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att man kan göra "allt" är inte tillräckligt. Det går att göra en hel del via kommandoraden i Windows också men de flesta föredrar ändå att använda de grafiska gränssnitt som finns Det krävs också att ett användargränssnitt är intuitivt och användarvänligt. Så är inte fallet med er kontrollpanel. Jag håller med dig om att den fungerar hyfsat bra när man väl lärt sig den men då har man redan skrämt bort en hel del potentiella kunder. Det har blivit bättre i små steg men det grundläggande problemet som jag ser det är själva upplägget med subscriptions. Inte så mycket att göra åt den biten förutom att byta leverantör från Parallels eller bygga om från grunden. Ett annat alternativ skulle kunna vara att behålla subscriptions-systemet i backend men bygga bort detta för slutanvändaren. Det är ganska så träligt att vara så pass beroende av tredje part som ni och många andra webbhotell är. Det tar då evigheter att fixa en så enkel grej som att ge användaren ett felmeddelande när man missar att fylla i personnumret vid beställning av en .se-domän.



Ni har också fått dålig kritik Ett problem där är att ni låtit den engelsktalande supporten gå in även på den "svenska tiden" vid några tillfällen. Mig personligen kvittar det men det blir lite märkligt för kunder som har blivit lovade svensk support på givna tider. Ni har också varit mycket dåliga på att informera om den amerikanska supportens begränsningar samt den avsevärt lägre kvaliteten på supporten under inlärningsperioden. Istället började ni omedelbart skryta om "Sveriges bästa support"
Håller med dig, hade alternativet funnits och resurserna för att bygga ett eget UI på den hade vi gjort det.

Varken du eller DavidEW är ensamma om att inte gilla vår kontrollpanel. Vi har försökt jobba med Parallels under en längre tid men vi känner inte riktigt att deras system är anpassat för den svenska marknaden och vi lyssnar så klart på våra kunder mer än något annat. Så därför har vi signat ett avtal med en annan leverantör utav kontrollpanel.

Detta kommer underlätta både för oss, vår support men framförallt våra kunder. Vilket jag vet då kommer medföra en bättre upplevelse med Crystone och Online Group, både när det gäller kontakt med vår support samt hantering av era konton.

Mer information om kontrollpanel och bytet kommer att komma under 2013...

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-14, 21:00 #19
Unknowns avatar
Unknown Unknown är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 13
Unknown Unknown är inte uppkopplad
Nykomling
Unknowns avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 13
Har tidigare haft ganska många sidor på Crystone vilket fungerade bra för mig. Upplevde aldrig någon seghet osv. Dock flyttade jag nyligen allt till Citynetwork istället då deras lösning fungerar bättre för mig.
Unknown är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-16, 13:57 #20
jejje.net jejje.net är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 33
jejje.net jejje.net är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 33
Citynetwork har jag haft i en period och gillar dem mycket, och bara en sak jag irriterat mig på är deras DNS inte har stöd för wildcard subdomän. Annars har allt flytit på bra med dem.

Har inte testat Crystone, men har hört mycket kritik för deras panel. Jag var dock nära till att beställa hos dem då de verkade vara ett bra webbhotell. Men nu blev det VPS istället, och föredrar nog VPS över webbhotell.
jejje.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017