FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Försökte beställa ett konto i går eftermiddag hos Crystone men efter att ha lagt paketet i kundorgen hände inte mycket mer när man skulle gå vidare i beställningsprocessen. Försökte ett par ggr men sedan kändes det inte så förtroendeingivande så jag avbröt det hela.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vi har lagt flera testbeställningar nu på morgonen och inte kunnat återskapa problemet, vi har inte heller haft någon nertid. Om du vill kan jag lägga beställningen åt dig! Med vänlig hälsning, Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Provade nu igen och det kan ju vara möjligt att segheten ligger någonstans på vägen. Idag kom jag från steg 1 (beställningsdetaljer) till steg 2 (sök domän) men den väntade på domänsidan i 22 sekunder (i FF) och 24 sekunder i IE vilket fortfarande inte kändes som en bra responstid. Tack för erbjudandet att sätta upp ett konto manuellt men just nu behöver jag inte det då jag hittade Mebo i någon tråd och där har jag nu skaffat ett testkonto. Så får jag börja med att utvärdera deras tjänst den kommande månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Bara dra ett PM till mig om du skulle vilja sätta upp ett konto eller testa vår tjänst! Mvh, Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tänkte utöka med ett till webbhotell. Crystone verkade bra från utsidan. Men någon vecka senare sa jag upp det...
Nu vet jag inte hur ni andra tycker om deras kontrollpanel, men jag tycker att den var hemskt att jobba i. Ologiska steg för att köpa en domän, för att inte tala om att lägga upp en ny webbplats. Jag skulle fråga supporten om just det där med en webbplats och att lägga i en som jag redan äger, en som jag har pekat om från ett annat hotell. Då var det en chattfunktion på sidan och jag hamnade hos någon engelskspråkig kille som inte kunde vad de svenska abonnemangen innehöll. Han förstod inte heller vad jag menade trots att vi chattade i 20 min och jag skrev om och om igen. Nu var det inte fel på min engelska grammatik, utan han förstod inte termerna. Då insåg jag att det skulle inte gå att arbeta med detta webbhotell i framtiden. Det skulle helt enkelt ta för mycket tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kontrollpanelen är bra när man förstår sig på den då man kan göra allt i den, men förstår att den kan vara lite svår i början som sagt. Vi jobbar ständigt med vår leverantör för att göra den enklare och bättre. Ledsen om du upplevt detta problem med vår support, vi har fått mycket bra kritik tidigare från vår engelsktalande personal (som sitter på vårt Amerikanska kontor), som finns på plats mellan 19-08, resterande tid är vår svenska personal på om man hellre vill ha hjälp på svenska. Om det är något som är oklart eller annat är du välkommen att dra ett PM till mig här eller ett mail på [email protected] så ser vi till att lösa det och du får hjälp med dom problemen du haft! Mvh Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-07-11 klockan 14:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Varken du eller DavidEW är ensamma om att inte gilla vår kontrollpanel. Vi har försökt jobba med Parallels under en längre tid men vi känner inte riktigt att deras system är anpassat för den svenska marknaden och vi lyssnar så klart på våra kunder mer än något annat. Så därför har vi signat ett avtal med en annan leverantör utav kontrollpanel. Detta kommer underlätta både för oss, vår support men framförallt våra kunder. Vilket jag vet då kommer medföra en bättre upplevelse med Crystone och Online Group, både när det gäller kontakt med vår support samt hantering av era konton. Mer information om kontrollpanel och bytet kommer att komma under 2013... ![]() Mvh, Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har tidigare haft ganska många sidor på Crystone vilket fungerade bra för mig. Upplevde aldrig någon seghet osv. Dock flyttade jag nyligen allt till Citynetwork istället då deras lösning fungerar bättre för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citynetwork har jag haft i en period och gillar dem mycket, och bara en sak jag irriterat mig på är deras DNS inte har stöd för wildcard subdomän. Annars har allt flytit på bra med dem.
Har inte testat Crystone, men har hört mycket kritik för deras panel. Jag var dock nära till att beställa hos dem då de verkade vara ett bra webbhotell. Men nu blev det VPS istället, och föredrar nog VPS över webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|