FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker ni inte att Google är starkt överskattat när det gäller att hitta nya kunder(Syftar på Adwords och organisk trafik). Har en sidor som rankar bra men ger mig nada. Dock de få kunder jag fått är via blocket. Har ni samma syn på det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Min uppfattning är att olika segment/branscher genererar olika resultat. För mina reserelaterade sajter har Googles organiska trafik varit fullkomligt överlägset allt annat, men det är förstås inte applicerbart på alla segment/branscher.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hur bra rankar du? De tre första träffarna får oftast runt 70% av trafiken. Hur hög CTR har du? Är det bra nyckelord du rankar på? Har du koll på vad din målgrupp söker efter när de är ute efter att handla respektive bara är ute efter information? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Google har alltid haft högst konverteringsgrader för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
nej.......
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror du får jobba på rubriksättningen på annonserna. A/B splittesta etc...
Självklart spelar nisch/trafikvolym in också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förstår inte alls frågan? Naturligtvis är ingen metod som fungerar bra till att skaffa kunder/intäkter överskattad och såväl organisk trafik genom Google som Adwords är bevisligen bra för många olika typer av verksamheter. Lika självklart fungerar det inte lika bra för alla typer och lika självklart är inte alla bra på att marknadsföra sig genom alla olika kanaler som finns.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Exakt vad är det du säljer eller erbjuder?
Får du trafik men ingen konvertering är det kanske själva landningssidan som du ska se över? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tvärtom skulle jag säga att en väl fungerande adwordskampanj konverterar mycket bättre än alternativen. Därmed inte sagt att det är enkelt att få det att gå plus.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|