FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Edit: nu dök ännu en fråga upp. När jag i handelsbolaget skattat på en inkomst, så ska jag skatta ännu en gång när jag tar ett kapitaluttag? Väljer att ta reda på allt här på WN då det är större chans att få pedagogisk hjälp. Tack! Senast redigerad av Bocaj den 2013-07-04 klockan 22:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En tusenlapp blir typ så här med 31,42% i arb.avg och 32% skatt: 1000 / 1,3142 = 760 kr bruttolön 760 * 0,32 = 243,20 kr skatt 760 - 243,20 = 516,80 kr nettolön Så på en tusenlapp i provision får man drygt 500 kr skattat och klart i plånkan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack för lite matte! ![]() Vem har rollen som arbetsgivare i den här situationen då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Min uträkning i förra inlägget ska inte vara med arb.avg utan egenavgifter men det är bara att slå lite på miniräknarn och räkna med 28,97% alt 14,89% (född -87 eller senare), http://www.skatteverket.se/foretagor...800020987.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hej elofsson, vill du utveckla den fetstilta raden ovan mer? Vad du menar med att vinsten inte kan sparas utan måste tas ut i lön? Även jag har några frågor ang EF,men det tar jag i en annan tråd. Mvh M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Detta är frågor som garanterat besvarats i forumet sedan tidigare, eller på skatteverket.se. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|