FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
@stratosg: vi måste ibland byta ut servrar för att se till att de håller en god kvalitet. Inför att din server skulle tas bort mailade vi dig till de kontaktdata du angett 7 feb 08:33, 12 mars 15:32 och 22 maj 13:55 med ärendemeningen "Viktigt ang er VPS". Vi försökte även flera gånger ringa dig på det kontakttelefonnr du angett. Vare sig e-post eller telefon gav några svar. Företagsuppgifter saknades, men vi sökte på Eniro.se efter ditt namn, tyvärr trettio till andra personer med ditt namn i din stad. Vi måste utgå från de kontaktdata en kund angett vid registrering när vi försöker nå dem, att någon som kan vara samma kund från andra håll haft kontakt med supporten angående kontot är inte något vi idag mappar upp (men en rutin vi nu ska se över om vi ska införa).
Till slut stängde vi ner servern. Då vi efter tio dagar fortfarande inte hört från dig antog vi att du var en av dessa kunder som helt lämnat sitt konto, och raderade innehållet. Vi ber om ursäkt för det inträffade och ska se över rutiner och system här- självklart borde du lyfts över till en annan VPS tills dess din tid gått ut. Detta var ett problem då vi inte längre har några Windows 2003-servrar. Dina data har återställts från backup och vår supportchef har kontaktat dig angående uppföljning av detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Han lägger dessutom en rubrik som lyder "Fel på båda sidor". Det finns bara fel på en sida här. Hur man kan resonera på det sättet förstår inte jag. Är tjänsten betald, skall den också rulla, så länge man inte bryter mot de villkor, dvs. med innehåll/verksamhet som är olämpligt på något sätt. Att radera en server bara för att man inte får tag i kunden är ju inte acceptabelt. Man kanske ligger på sjukhus eller annat och inte kan svara i telefon eller mail ... de borde skämmas, be om ursäkt, betala tillbaka pengarna och lite till .... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sedan är det ju klart att man som tjänsteleverantör ska ha möjlighet att fasa ut gamla och utdaterade tjänster för att flytta över dem till nya även om man har betalande kunder kvar i den gamla tjänsten. Man har inte skyldighet att supporta en tjänst i all evighet bara för att man erbjudit den en gång. Nästan 5 månaders framförhållning får väl ändå ses som relativt bra. Med det sagt är det ju dock uppenbart att det varit lite brister i rutinerna här. Datan borde inte raderas förens det har gått ett ganska bra tag. Datan ska då sparas i ett format så att den väldigt enkelt kan återläsas för att kunden ska få alls in data. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|