Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu
haha, ibland undrar jag om inte eran förträfflighet snarare skrämmer bort kunder än lockar dom till er
Annars.. Jag undrar ibland om det är alla dessa skitsupportärenden som får mina leverantörer att _ALLTID_ svara tillbaka med en massa skitsvar, redan besvarade frågor, standardsvar i klass med "har du testat att starta om datorn" och sen slutligen tre dagar senare avslutar med "Hej, jag ser att du hade problem i förrgår..har ni fortfarande problem?" (dom har nu löst problemet på sin sida)..
Detta medför tyvärr att jag oftast är väldigt otrevlig när jag skickar mina mail till support. Sällan blir det bättre för det eftersom det sitter nån snubbe (ja, det är alltid en viss attityd när det är en man som kan allt om data) och enbart är dryg tillbaka utan att ens fatta att det är han som säljer en tjänst till mig.
|
Nu vet jag inte alls hur era konversationer sett ut, men av egen erfarenhet så behöver man ibland börja någonstans för att kunna göra en någorlunda bedömning av hur pass kunnig personen man ska hjälpa är. Det ska man dock göra utan att vara otrevlig och oförskämd givetvis. Man får dock komma ihåg att det är långt ifrån alla som hör av sig och vill ha hjälp som är "proffs".
Sen hade jag personligen som kund tyckt att det bara är bra att leverantören följer upp och kollar så att problemet man haft är avhjälpt. Torde väl visa på att man är måna om sina kunder kan jag tycka? Av egen erfarenhet vet jag också att när man gett ett svar till någon som kanske löst problemet man haft, så är det långt ifrån alla som hör av sig och bekräftar att problemet är löst.
Vill dock ännu en gång tillägga att jag inte vet hur dina konversationer sett ut med dom leverantörer du har.