Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Muneris

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-29, 15:08 #21
secag secag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
Medlem

egentligen har jag väl ingen målgrupp då vi gör det här för ett arbetsprov/ något man kan visa upp :P

Men isåfall är väl målgruppen uppdragsgivare som måste hyra in konsultföretag, har inte tänkt mig någon bemanningsverksamhet för då tycker ja de kan gå till typ af eller nåt
secag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-29, 16:00 #22
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Mycket flitig postare

Secag, jo jag arbetar med design, både som arbete och fritidssyssla.

När jag går in på din sida hoppar den också igång direkt, men inte första gången jag besökte sidan. Då tog det drygt 2 sekunder att ladda sidan.

Jag sitter på en normal dator (i7 processor) med en uppkoppling på 100/100, så det är inte det som är problemet.

För att kolla en hemsidas prestanda brukar jag använda pingdom tool. Där visas också vad du kan förbättra etc.

Jag antar att du ifrågasatte min kunskaper iom. att jag skrev att jag kunde skapa en liknande sida?
Självklart är design och frontend kodning det jag sysslar med mest, men jag har arbetat med php och mysql också. Då är mina kunskaper inom det området väldigt små, men att bygga en sida likt denna tar mig nog inte mer än en månad från scratch.

Sen tror jag inte kvalitén på min hemsida skulle kunna mötas med vad som ligger bakom denna, men att visa upp en sådan här sida för en kund som heller inte riktigt "vet" vad som ligger bakom räcker nog inte.

Jag skulle nog försöka skapa ett användarsystem till sidan, där man kan logga in, lägga upp annonser, ta bort annonser, uppdatera annonser, se statistik osv osv. Gärna också något som baseras på ens konto typ osv.

Något lite mer avancerat lixom.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-29, 16:11 #23
Medlem

Medlem

Då måste de va ngt konstigt med pingdom tool för 2 sekunder tar det inte :P. Kanske konstig ISP eller nåt ja vene men här rullar det på bra. tog mig 2 dagar för mig att göra detta nu så visst finns det mkt oklart men de 2 som man kan få tävla lite med är ju servicefinder och offerta.

själv tycker jag inte om de 2 eftersom de är samtal hit och dit. visst är de mer personligare men jag vill att det ska gå smidigare och helst på någon minut att visa tjänst/produkt.

vad tycker du? fokus på bättre texter(?) eller typ som conny sa att få en fungerande funktion eller att bättre på intrycket man får när man ser sidan för första gången?
secag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-29, 18:35 #24
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Du har två verksamheter att jobba med, din egen och denna webbsite som du vill ha som referens till din egen verksamhet.

Du måste i båda fallen tänka tanken hela vägen, dvs vilken MÅLGRUPP och vad är det UNIKA VÄRDET i båda fallen, annars blir det helt omöjligt att hjälpa dig med synpunkter.

Vad är din huvudverksamhet? Dvs den verksamhet som du vill använda denna webbsite som referens till?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-29, 18:40 #25

Citat:
Ursprungligen postat av secag Visa inlägg
egentligen har jag väl ingen målgrupp då vi gör det här för ett arbetsprov/ något man kan visa upp :P

Men isåfall är väl målgruppen uppdragsgivare som måste hyra in konsultföretag, har inte tänkt mig någon bemanningsverksamhet för då tycker ja de kan gå till typ af eller nåt
För vem ska du visa upp arbetsprov? Din lärare på skolan? En Marknadsansvarig på ett stort börnoterat bolag inom Gruvindustrin, eller en ordförande i en pensionärförening i Gävle?

Du måste vara glasklar med vem som ingår i din MÅLGRUPP, annars är du hopplöst fel ute....

Vad är det för verksamhet du bedriver, där du behöver detta "arbetsprov"?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-29, 23:45 #26
zebras avatar
zebra zebra är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2010
zebra zebra är inte uppkopplad
Medlem
zebras avatar

Reg.datum: Dec 2010
Sidan laddar segt även för mig, ett tips är att göra bilderna mindre, bilden behöver inte vara så här stor om den absolut inte måste.

http://mybit.se/about.php
http://mybit.se/images/f4.png
zebra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 00:28 #27
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Du tror alltså att det är något fel på världens största ping tjänst, och inte din sida? hehe

Som zebra säger, om en bild endast kommer visas i en viss storlek, gör den då i den storleken och inte större. Försök sedan att använda så dålig kvalité som tåls, helst .jpg format när det är lite fler färger, eller gif om dom är väldigt få.

Försök sen också att använda så lite html struktur som möjligt. Alla vet väl att, ju större filerna är, ju längre tid tar det att läsa in dem.

Att visa upp att man kan lite om htaccess är också bra!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-06, 14:07 #28
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
Medlem

Citat:
Får väl lägga upp min version utav detta.

http://mybit.se/

Vad tycks om webbsidan?
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarraz Visa inlägg
Är ju exakt samma sida so denna
http://tjanstmarknaden.se/index.php
Det är jag som har designat och gjort "tjanstmarknaden.se" från grunden, så ja, han måste ha kopierat designen.

Gör något eget istället är mitt förslag. Visst är det okej att hämta inspiration, men annonssidorna har du ju verkligen kopierat rakt av nästan.
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-06, 14:30 #29
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
Det är jag som har designat och gjort "tjanstmarknaden.se" från grunden, så ja, han måste ha kopierat designen.

Gör något eget istället är mitt förslag. Visst är det okej att hämta inspiration, men annonssidorna har du ju verkligen kopierat rakt av nästan.
När länken till tjanstmarknaden.se postades så svarade secag såhär:

Citat:
Jo den har vi med det här är en annan version vi ser vilken som föredras.
prova att lägga upp annons här och där. måste veta vilket som är smidigast.
och vi saxade bara över texten så inget som ska publiceras nånstans.
När jag såg hans första mening där så trodde jag han menade att båda versionerna är hans, men med tanke på din kommentar så ja.....seriöst secag, vad håller du på med?
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-06, 15:15 #30
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
När jag såg hans första mening där så trodde jag han menade att båda versionerna är hans, men med tanke på din kommentar så ja.....seriöst secag, vad håller du på med?
WOW Det där inlägget missade jag.. :S

Lycka till i framtiden, Anthon Fredriksson...
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017