Citat:
Ursprungligen postat av cvnu
Kan meddela att dom sa att det handlade om ett misstag, dom hade ''råkat'' skicka ut en fel faktura. Och ska nu makulera den. Väntar på bekräftelse.
|
Tack för att du uppmärksammade oss på detta. Vi har normalt väldigt bra koll på domänerna och detta ska inte kunna hända. Vi har vidtagit åtgärder för att det inte ska hända igen.
Vi har: 1. Scannat igenom alla 10 tusentals domäner efter denna bugg och vi hittade 13 domäner som behövdes en manuell handpåläggning.
2. Våra tekniker har tagit fram en SQL rad som jag ska lägga in i vår domain-dashbord där vi har alla andra varningar om fel som kan uppstå, t ex fel registrar, förfallodatum, kontroll av whois med mera. Så om det händer igen så har vi möjlighet att rätta detta innan någon faktura går ut.
På deemans fråga så ska domänen sägas upp 30 dagar innan ny period så vi hinner plocka bort den i våra system i tid. Vi meddelar dessutom 45 dagar innan utifall någon har glömt bort att säga upp/flytta.
Ha en trevlig dag!