FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
helt värdelöst tycker jag
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har inte ett unikt namn förstår jag? Det är inte lika roligt att ha ett namn som går att likställa med tiosiffrigt personnummer och då man på 30 sekunder kan få fram hemadress till en domännamnsägare.
Gissa hur kul det är att ta emot telefonsamtal och fysiska hot enbart för att man äger ett domännamn. Detta utan att sidorna innehåller något mer kontroversiellt än annonser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Blir nog registraren för domänen som vidarebefordrar e-mail och inte .SE iof. Så är det ju idag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför skall man behöva skicka in en ansökan för att få det ändrat?
Trodde i min enfald att med dagens teknik så skulle man sträva efter att göra allt enklare, Men är känns det som dom strävar bakåt, Hur svårt skall det vara att lägga till en kryssruta för att dölja/visa uppgifterna? ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hoten du mottagit är troligtvis olagliga och bör polisanmälas. Personligen tycker jag att man bör kunna stå för sina namn. Men den främsta anledningen att jag inte gillar detta, är för att jag väldigt ofta kontaktar folk angående deras domännamn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tror ingen vill att sitt tiosiffriga personnummer finns sökbart i .SE's publika register bara för att du t.ex. driver en hästblogg. Vill man kontakta en person är det bara be registraren vidarebefordra ett mail. Vill registranten prata med dig eller den som söker registranten ser den nog till att svara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det här är en bra förändring. Lustigt att ägarinformation ens gjordes tillgänglig från första början, PUL har alltid varit ganska tydlig på vad som gäller. Den här ordföranden i journalistförbundet, som uttrycker sin åsikt i artikeln, är ju antingen en skojare eller lever i sin egen värld. Journalister som letar källor?! Det tror jag när jag ser det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|