FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kod:
lscpu Architecture: x86_64 CPU op-mode(s): 32-bit, 64-bit CPU(s): 2 Thread(s) per core: 1 Core(s) per socket: 2 CPU socket(s): 1 NUMA node(s): 1 Vendor ID: GenuineIntel CPU family: 6 Model: 15 Stepping: 2 CPU MHz: 1866.743 Virtualization: VT-x L1d cache: 32K L1i cache: 32K L2 cache: 2048K |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den bör väl vara tillräcklig för de flesta sidor om man konfigurerar den bra och skriver bra kod. Hur som helst är det svårt att veta vad vi ska rekommendera när vi ahr så lite information om användningsområdet. För 5000 kr får du inte mycket till server. Enda möjligheten att få en hyfsat vettig server för 5000 är väl om du köper något begagnat som har några år på nacken. Bara en vettig serveranpassad SSD äter ju upp halva din budget om du ska ha en ny. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
som itisGood säger så känns det märkligt att det inte skulle räcka, om du kör en databas på servern, har du kollat så du indexerat databasen rätt? index är ofta boven till prestandaproblem.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Här händer det saker
![]() Jag kör 7 joomla installationer på servern. 2 av installationerna ansluter till min dator för att kolla mot radioprogrammet. Jag har ändrat lite i apache och mysql filerna så sidan verkar jobba betydligt bättre nu och cpu ligger oftast under 60%. Enligt new relica är det apache som slukar all cpu, mysqlen ligger fint på mellan 4-8% cpu kraft. Denna ssd disken är tänkt att köpa in. http://www.netonnet.se/art/dator/kom...c/179393.7072/ Jag vill helst köpa lite nyare saker, jag har själv en Acer Aspire M7200 som jag tänkte köra som server annars. Servern som kör nu installeras windows på så får den köra som med radioprogrammen. Anledning att jag frågade här är för många sitter på bra priser på produkter eller har riktigt bra tips. ![]() Tack för alla era kommentarer och tips. Trevlig första maj! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||