Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jag behöver mer trafik!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-24, 18:32 #26
Sorku Sorku är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Sorku Sorku är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av mrana1 Visa inlägg
Tack för feedback. Sidan är klar faktiskt och allt funkar som det ska du får gärna kika in och använda funktoinerna som restaurangs sökmotor eller kanske hitta någon recept. Majoritet av recept är mina egna med plr och får inte kopieras av någon. Men ett få tal max 100-200 fick jag av en vän och det de som är lite oproffistionella så jag kommer radera de. Ha det så bra
Om du ska satsa på svensk trafik så se till att allt är på svenska på sidan, exempelvis detta recept:
http://matbild.nu/recipe/kyckling-schnitzel-burgare/
borde givetvis vara:
http://matbild.nu/recept/kyckling-schnitzel-burgare/

Du har gjort helt rätt med att lägga in breadcrumbs på sidan:
Home » Recipe » Kyckling schnitzel burgare
men även där måste det stå på svenska!

Alla kategorier är på engelska med, fixa fixa fixa...

Du bör även se över vilken sidtitel och meta description du använder, idag ser din sida ut så här på google serpen:
Matbild.nu Kyckling schnitzel burgare | Matbild.nu
Kyckling schnitzel burgare

Jag skulle bytt ut det mot något mer säljande, exempelvis:
Recept på Kyckling schnitzel burgare | Matbild.nu
Marinera kycklingfilé med salt, peppar, senap och vinäger. Släng i torr mjöl, doppa i ägg och mjölk blandningen sedan i kombinerade...

Det finns många SEO plugins till wordpress där du lättare kan hantera detta, exempelvis All in One SEO Pack.

Ta bort all onödig funktionalitet som bara gör att sidan blir mer svårnavigerad, exempelvis artiklar, omdömen, forum, logga in, bli medlem etc. Du kan lägga tillbaka allt detta allt eftersom sidan får mer trafik, men nu stjälper det mer än det hjälper!

När detta är klart har du större förutsättningar för att din sida ska ranka högre i google serpen, givetvis bör du korrekturläsa alla recept med, kan ju garantera dig att det tar mer än en vecka att gå igenom 15 000 recept :-)

Lycka till!
Sorku är inte uppkopplad  

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017