| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Bara för det är stor firma så betyder inte att det sköts bra, egen erfarenhet är att IT delen på stora företag även kan vara dresserad apor rätt ofta. Väldigt liten kompetens i grunden.
Om man vill vara helt säker ska man göra extern analys av dator, alltså bota miljö från en live cd sedan analysera innehåll. Antivirus är väldig dålig på analysera en live miljö där virus/maskar har mer access än antivirus i grunden ner på kernel nivå. Men med största sannolikhet är det din dator som är infekterad, alternativ du har något hål på din sida om du har samma lösenord till databas som till kadmin hos one. Sedan bör man inte köra inloggning okrypterad, som exempelvis FTP/HTTP. Även mail bör du köra över SSL. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Citat:
Är väl virus i denna maskinen då, men då borde man ju kunna komma med förslaget att jag återställer lösen ifrån någon annan maskin så att sidan kan vara uppe. Att skicka mail med länkar om uppsägning... Känns ju inte direkt kundvänligt liksom. Borde ju vara något annat som gör att de inte svarar kan man tycka. För så går det väl inte till på något webhotell att man inte försöker lösa uppgiften? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Det är dessa ggr man märker skillnaden på ett "riktigt" webhotell och One.
En seriös aktör hade lagt högsta prio på att hitta felet och dessutom spärrat kontot från att kunna skapa fler mailadresser tillsvidare. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Jag bad dem specifikt om att just spärra all mail då jag inte bryr mig speciellt mycket om det finns mail där.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Citat:
Och skulle det vara något annat så lär ju den där killen inte sluta, då lär ju fler av deras kunder bli drabbade = värt att ta tag i det. |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|