FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att anlita one.com leder nästan uteslutande till kostnads- och tidskrävande merarbete och stor frustration.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mmm, är så frustrerad här att jag överväger att byta hobby. Twittrade precis till dem att sidan legat nere i 40 timmar nu och bad om hjälp. Känns så maktlöst det hela. Det kan ta mindre än en timme att öppna en ny domän hos dem men att öppna en befintlig är tydligen inte lätt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Anställda är svindyra, medan servrar nästan gratis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det känns ofta som att deras svenska support är indier som sitter och pejstar google translate fram och tillbaka..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bara att leta efter nytt webhotell...
Jag har 7 domäner (.se och .com) och vill bara kunna beställa, få 7 färdiga mappar att ftp´a upp till och jag antar det nya webbhotellet fixar ompekning av domänerna? One.com har betalat .se och .com innan för domänerna. Är det det "vanliga" upplägget? Jag har aldrig bytt webbhotell. Är det något mer jag behöver tänka på än att få hem filerna ifrån one.com? Jag funderar på levonline och har mailat dem. Är de bra? Andra alternativ? PS. Många frågor blir det... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
DavidEW och P3N - ja vi kör med Varnish och jag tror det är långt ifrån alla som kör med det. Jobbar man lite med Varnish kan du ladda dina sidor på ett fåtal millisekunder - vilket uppskattas rejält hos våra kunder.
Självklart kan du jobba med din sida utan att behöva peka om för att köra utan Varnish (även om du har denna möjlighet om du av någon anledning inte vill ha Varnish). Du kör helt enkelt med din sk "preview" adress som är enligt följande format: mindomän.se.preview.citynetwork.se - då får du aldrig något cachat utan allt du kodat dyker upp direkt. Allt för att du skall enklet kunna arbeta - men sedan få snabbast möjliga laddning mot kunder. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() johan1234 - "När du ändå är på tråden": Om jag vill flytta 7 stycken domäner (.se och .com) ifrån one.com till er. Hur löses det enklast, vad behöver jag som kund göra? Senast redigerad av P3N den 2013-04-21 klockan 18:46 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|