FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
*Varning* wall of text
För ett par veckor sedan skulle jag försöka lära en polare själva konceptet med OOP, så passade på att börja pula lite på en Twitter/Forum "hybrid" jag tänkt på ett tag. Just nu är allt väldigt simpelt, med en jäkla massa buggar, uteblivna funktioner och genvägar under utvecklingen, allt är typ halvfärdigt, om ens det, detta är dock bara ett "proof of concept" eller vad man skall kalla det, en testplattform helt enkelt. Men tänkte att jag skulle göra en intressekoll ändå innan jag bygger vidare, eller rättare sagt, om någon gillar det så kommer jag skrota nuvarande och göra om det från grunden, alldeles för mycket genvägar/protoduction just nu. Kan nog även ge bort koden sen om någon vill använda det till något. Tanken med just en hybrid mellan twitter och ett traditionellt forum är att många forum jag är medlem på så känns det som att aktiviteten har minskat rejält och flera jag pratar med föredrar "feed" liknande upplägg istället. Problemet är att "feed" upplägget gör det ganska svårt att kategorisera disskussionsämnen. Här får man nästan båda delarna. Man behöver inte längre aktivt leta upp trådar och gå till trådar man skrivit i eller trådar som personer man följer har skrivit i. Detta gör att förhoppningsvis personer engagerar sig mer när dom kan svara på foruminlägg direkt från sin feed osv utan att behöva springa runt i varenda forumsdel. Första sidan efter inloggningen är inlägg från personer du följer och/eller forumtrådar personer du följer har skrivit i, och även svar från personer som har skrivit i samma tråd som dig (förhoppningsvis, buggar rejält :P ) På din profilsida (klicka bara längst upp till höger i menyn på ditt namn) så listas feedinlägg/foruminlägg som du har skrivit, och eventuella kommentarer på dessa. Som sagt, allt är halvfärdigt och mycket funktionalitet saknas, men ha överseende med det, bedöm helst själva upplägget om ni tror att det är något att satsa på. http://tworum.jespera.se/ (sidan ligger bakom en gammal rostig Thomsom modem som inte är världens mest stabilaste modell så ja, grattis om det fungerar :P ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Demokonto?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Gjorde inget demokonto, lättare att hänga med i upplägget från eget konto så man hänger med i vart inläggen från feeden kommer ifrån och hur feeden byggs upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Saknas en logga ut knapp
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hyfsat cleant, men förstasidan är inte så inituitiv, trots att den är enkel;
Anger fel användarnamn skapas det ny användare, och det är kanske inte så smart. Borde skickas mail för att validera kontot - annars är risk för spam väldigt hög. Borde inte då heller stå "logga in", utan "registrera" i detta fall. Trådarna som visas blir lite konstig, trots att jag endast gjort ett inlägg i en tråd (Hello din kaka" visas denna tråd upprepade gånger, typ lika många gånger som det finns inlägg i tråden. Avatar visades inte direkt efter uppladdning - utan först efter att man uppdaterade sidan. Förslag på funktion - någon som skapar ett forum ska kunna godkänna användare som registrerar sig - för att ha ett privat forum, t ex för kompisar, klubb eller liknande. Senast redigerad av allstars den 2013-04-18 klockan 09:30 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|