Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Leva på ditt företag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-14, 18:28 #41
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ewestergard Visa inlägg
Får man fråga hur länge ni som har heltidsinkomster har hållit på med webben?

Har själv precis startat egen firma och tycker det känns som en evighet att få en heltidsinkomst för de webbsidorna som jag driver.
Starta min första webbsida för 5-6 år sedan och inom 3 år så blev den en av dom största mobil sidorna i Europa så jag fick en hel del pengar när jag sålde den. Startade sedan en annan mobil sida (dock om iphone) och även den sålde jag förra året för en hel del pengar.

Tröttnade på dessa två sidor då det krävs att man konstant sitter o uppdaterar sidorna med nyheter osv. Man har ALDRIG ledigt och måste i stort sett alltid hålla sig uppdaterad osv. Så jag sålde mina två tekniksidor förra året och startade en annan sida med bara roliga sidor. inom 1.5 år så har sidan nu ca 500.000 visningar / dag och tack vara WNs "Kekke" som är jävligt grym på kodning osv
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 08:49 #42
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2012
Flitig postare

Någon här som gått från att vara fast anställd med en bra lön för att istället pröva vingarna och satsa helhjärtat på erat företag / passion?

I så fall har ni några erfarenheter att dela med er av från detta? hur var den första tiden? Hur la ni upp erat arbete och hur gjorde ni med den sociala biten när ni inte hade några kollegor längre?
Legendarisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 09:01 #43
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Har WN som tidsfördriv

Jag gick från anställning till att starta en konsultlåda i slutet på 2011. Det var riskfritt eftersom jag gick ihop med två tidigare kollegor och fick en kundbas (i deras systerföretag) att leverera på rätt kvickt. Sen har det tuffat på med fler kunder så nu står firman på egna ben helt och hållet.

Om jag inte gick ihop med dem hade jag satt mig på ett kontorshotell och fått det sociala och nätverket där.

Sajterna i min signatur är fortfarande hobbyverksamhet, om än trevlig sådan.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 09:37 #44
Flitig postare

Flitig postare

Va roligt!
Jobbar ni tillsammans fortfarande eller kör du helt själv nu?
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
Jag gick från anställning till att starta en konsultlåda i slutet på 2011. Det var riskfritt eftersom jag gick ihop med två tidigare kollegor och fick en kundbas (i deras systerföretag) att leverera på rätt kvickt. Sen har det tuffat på med fler kunder så nu står firman på egna ben helt och hållet.

Om jag inte gick ihop med dem hade jag satt mig på ett kontorshotell och fått det sociala och nätverket där.

Sajterna i min signatur är fortfarande hobbyverksamhet, om än trevlig sådan.
Oläst 2013-04-11, 10:20 #45
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Vi jobbar fortfarande tillsammans och håller på att rekrytera till "mitt" bolag, i första hand utvecklare men det är även tekniker på väg in.

Vi sitter i samma lokaler med samtliga bolag, totalt är vi tretton personer idag som jobbar tillsammans över bolagsgränserna.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 10:25 #46
Flitig postare

Flitig postare

Låter ju riktigt spännande! Roligt att det går så bra.
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
Vi jobbar fortfarande tillsammans och håller på att rekrytera till "mitt" bolag, i första hand utvecklare men det är även tekniker på väg in.

Vi sitter i samma lokaler med samtliga bolag, totalt är vi tretton personer idag som jobbar tillsammans över bolagsgränserna.
Oläst 2013-04-11, 12:38 #47
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Troligtvis är många fega och aldrig vågar ta steget gå från anställd till ta risk i helt eget bolag.

Dock får man inte vara korkad, du måste ju ha pengar undanstoppade för klara leva ett tag framåt.

Sedan bör du inte bara själv tro på produkten utan kanske fråga andra vad dom tror, finns väldigt många som tror dom har värdens bästa produkt/tjänst medan verkligheten är världen sämsta.

Sedan kanske du har bra tjänst/produkt men att det inte går tjäna pengar på det, med ett vanligt problem/fel.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 12:56 #48
Flitig postare

Flitig postare

Tror som dig att väldigt många har svårt att ta klivet ut i det okända.

Samtidigt är det kanske svårt att bygga upp en inkomst i verksamheten om du endast gör det deltid. Så någon gång lär man kanske ta ett litet eller större kliv och satsa helhjärtat.

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Troligtvis är många fega och aldrig vågar ta steget gå från anställd till ta risk i helt eget bolag.

Dock får man inte vara korkad, du måste ju ha pengar undanstoppade för klara leva ett tag framåt.

Sedan bör du inte bara själv tro på produkten utan kanske fråga andra vad dom tror, finns väldigt många som tror dom har värdens bästa produkt/tjänst medan verkligheten är världen sämsta.

Sedan kanske du har bra tjänst/produkt men att det inte går tjäna pengar på det, med ett vanligt problem/fel.
Oläst 2013-04-16, 08:06 #49
Flitig postare

Flitig postare

Någon mer som tagit klivet från trygg anställning till att köra eget och vill dela med sig av erfarenheten?
Oläst 2013-04-16, 09:22 #50
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Legendarisk Visa inlägg
Någon mer som tagit klivet från trygg anställning till att köra eget och vill dela med sig av erfarenheten?
Jag har gjort det för... ett par veckor sedan, så har ingen direkt större erfarenhet att dela med mig av. Webbtjänster är bara en del av de tjänster som jag erbjuder, och jag tvivlar på att den delen kommer växa till att vara större än kanske 25-50% av företagets intäkter.

Dock bor jag i Lettland, där skattereglerna är oerhört förmånliga och där levnadskostnaderna är klart lägre än i Sverige. Dessutom är en skarp hjärna i kombination med perfekta svenskakunskaper och en bra språkkänsla en stor bristvara här, så jag har rätt goda möjligheter till att utvidga min kundkrets och jobba med mer eller mindre intressanta projekt.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017