FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Säga vad man vill om Binero, men jag tycker det är lika intressant varje gång sånt här händer. Historien upprepar sig om och om igen.
När Loopias e-post havererade rejält förra året så skulle alla prompt byta till Binero. Efter ett par dagar så kom hyllningarna från Bineros nya kunder över hur fantastiskt bra Binero var. Nu när det är Bineros tur, så är det dags igen. Folk ska slänga sig över till nästa "bra" webbhotell där de kan hosta sina guldgruvor som de verkar förlora miljoner på att de ligger nere. Om nu vissa av er sitter på guldgruvor som inte kan vara nere en sekund, så bör ni kanske satsa mer än 69-138 kr/mån på hosting av er webb och e-post? Missförstå mig dock inte. Jag försvarar inte Binero på något sätt. De verkar uppenbarligen ha stora problem och folk har all rätt att vara upprörda, men de är inte dom enda som haft det och byter ni till ett annat webbhotell så är det troligtvis bara en tidsfråga innan något drabbar det hotellet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om man tittar historiskt sett så har det visat sig vara en dålig idé. Det här är bara ännu ett exempel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Visst hade jag gärna flyttat. Men sitter man med ca. 300 domännamn och xx-antal webbplatser där så är det ju inte något man gör i en handvändning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Man kan säkert få bättre service någon annanstans för den hundringen, men jag vet inte om jag personligen hade vågat bygga upp en verksamhet där allting hänger på att t.ex. min e-post fungerar baserat på en e-postlösning genom t.ex. Binero. I det läget bör man nog satsa på något eget dedikerat för det ändamålet. Citat:
Kompetens kan däremot givetvis skilja sig, men jag tycker inte det är särskilt rättvist i det här fallet och skylla på att Binero inte har kompetens om problemen som de har och har haft bl.a. beror på buggar firmware som de fått från sin leverantör av lagringslösningen de använder. Det är oftast inget som man själv direkt kan förutse. Men ska man se det från kundens perspektiv så är det ju inget som kunden ska behöva tänka på eller ta hänsyn till. Oavsett vad så är det tråkigt för alla drabbade. Senast redigerad av KryptoniT den 2013-03-27 klockan 01:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2013-03-27 klockan 09:28 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Binero är nu snabbare än någonsin förut..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det som händer webbhotell är långt ifrån en slump, ett webbhotell börjar inte få problem pga. helt oförutsedda händelser, webbhotell kan göra väldigt mycket för att undvika framtida problem, och det är faktiskt väldigt stor skillnad mellan olika webbhotell hur man har byggt upp saker och vilken kunskap man har inom företaget, och hur mycket kunskap som ligger helt externt på tredjeparts företag som man är helt beroende av. Detta säger jag inte för att kritisera något webbhotell utan för att alla webbhotell inte ska anses vara lika sårbara och anses vara av samma virke som kommer att drabbas av samma öde förr eller senare.
Senast redigerad av Danielos den 2013-03-26 klockan 23:07 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|