FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är uppenbarligen din magkänsla som berättar för dig att du "kanske" inte får betalt. Ett avtal kommer *garanterat* inte att hjälpa dig!! Avstå att göra affär med detta företaget / denna mannen!!! Det tjänar du på!! Tro mig!! :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och du har givetvis rätt att de kan anställa dem. My bad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Tack för alla svar!
Vi får se hur det blir. Hoppas att företaget (personen) förstår att hon måste anställa oss och att det inte skrämmer iväg henne. Men som Legendarisk sa, kan vi inte bara få pengarna insatte på våra bankonton? Eller det räknas som svart jobb? Citat:
Citat:
![]() Är inte det att jobba svart? Utöver det så bor kunden ganska många mil ifrån oss, så isåfall måste pengarna läggas in på vårt bankkonto (om det gör någon skillnad). Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller med legendarisk, fan vad mycket byråkratiskt krångel det alltid blir för sådana här småsaker.
Vill även rekommendera hosting företaget One då jag alltid fått bra support och de är väldigt jordnära, så jag skulle köra på det alternativet. Lite begränsat är det med att du inte kan hosta flera sidor på ett webbhotellskonto men endå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tja, hur skulle du tolka "Beroende på hur mycket ni tänkt ta kan ni väl bara få pengarna i näven, de betalar och ni skickar över grejjerna till dem." om inte som svart betalning? Visst, det är min tolkning men jag tror nog att de flesta tolkar det på samma sätt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inser att det var lite osmidigt formulerat.
Dock tycker jag fortfarande att det är onödigt byråkratiskt. Det jag menade är att företaget betalar ut till grabbarna sen blir det dem som får ta pappersarbete med att skicka kontrolluppgifter till skatteverket osv. Men för deras del borde de kunna få pengarna utbetalt och sedan låta företaget skicka kontrolluppgifter. Eller? Om inte, hur gör då alla affiliatenätverk som betalar ut till privatpersoner? Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Undrar samma sak som dig ang affiliate nätverken. En sak jag vet är att de drar av skatt och
någon avgift. Så det borde räknas som lön där då? Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Affiliate-nätverken håller inne skatter för privatpersoner (ca. 50% av intäkten) och betalar således arbetsgivaravgifter och skatter till Skatteverket. Man får alltså betalt precis som om man vore anställd. Utöver det så skickar man självklart kontrolluppgift till Skatteverket. Sedan måste du som privatperson ta upp din inkomst från affiliatenätverket i deklarationen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo exakt! Men affiliatenätverken har ju knappast 1000+ anställda? Så i praktiken bör de kunna få pengar utbetalda som lön varav företaget sedan skickar kontrolluppgifter.
Förmodligen lär de då dra skatt och att ni då får tilllbaka det året efter. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|