Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med indexeringen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-05, 01:06 #1
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Jag har inte sett sidan i fråga, men baserat på ovanstående kommentarer noterar jag följande:

Det finns nån gammal regel som säger att Google inte indexerar med än 15-20 länkar på varje sida. Hur många det är och om det fortfarande stämmer vet jag inte, men någon annan kanske känner till det. (??)

Sen ska du göra en sida för det mänskliga ögat. Google har ju koll på webbplatser och sidor som folk helst undviker och dom indexeras ju naturligtvis inte eller inte så komplett.

Det är rätt naturligt. Google ser ju till att undvika skräp och det mesta tas bort med kod. Om det är så för just dig, vet jag ju inte. Men om det skulle vara så är det enklaste sättet att råda bot på det att fixa en webbplats som folk faktiskt använder!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-05, 08:54 #2
Furex Furex är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2012
Furex Furex är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Har du gjort en XML sitemap?
Japp, hjälpte tyvärr inte.. =/

Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
Jag har inte sett sidan i fråga, men baserat på ovanstående kommentarer noterar jag följande:

Det finns nån gammal regel som säger att Google inte indexerar med än 15-20 länkar på varje sida. Hur många det är och om det fortfarande stämmer vet jag inte, men någon annan kanske känner till det. (??)

Sen ska du göra en sida för det mänskliga ögat. Google har ju koll på webbplatser och sidor som folk helst undviker och dom indexeras ju naturligtvis inte eller inte så komplett.

Det är rätt naturligt. Google ser ju till att undvika skräp och det mesta tas bort med kod. Om det är så för just dig, vet jag ju inte. Men om det skulle vara så är det enklaste sättet att råda bot på det att fixa en webbplats som folk faktiskt använder!
Har försökt göra det så lättläst och användarvänligt som möjligt men tycker det blir svårt att ha en massa dll-filer utan att det blir listor med länkar :/ Ska dock jobba vidare och se vad jag kan göra!
Furex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017