FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att kasta ut en sajt som attackeras är helt fel oavsett hur många som drabbas. Däremot måste man, om man inte klarar av att hantera attacker som riktas mot särskilda mål, isolera dessa kunder från övriga till dess att man kommit till rätta med problemen. Nu har dock inte City Network givit oss någon som helst information om de stora mängder attacker som förekommit så det blir hur som helst bara spekulationer till dess de har någon närmare information att ge.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-26 klockan 20:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Däremot så blir det ett byte av hosting för vår del. Har lite svårt för det här med sverigedemokraterna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kan dock hålla med om att dessa attackerna (oavsett vem de är riktade mot) är riktigt tråkiga. Det förstör mycket av känslan med att besöka ens sida när det går såååå segt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
När det gäller SD tycker jag det är värt att ha kvar eländet för att stå upp för yttrandefriheten och demokratin. Mitt fjärilsexempel har emellertid ingenting med yttrandefrihet att göra.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-26 klockan 20:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
DoSandet är tråkigt värre och för att var tydlig så har det varit varierande mål och det handlar om tuffa distribuerade attacker som inte är helt lätta att hantera. Inte vid något tillfälle detta året har SD varit ett mål. Generellt sett så isolerar vi vissa kunder om de utsätts för många attacker - eller vi rakt av bara anser det är smart (vi gör lite bedömningar som ni kan tänka er).
När det gäller policy om vilka vi hostar så skulle vi i teorin kunna säga nej till kunder. Vi har valt att inte göra det och inte lägga värderingar på vad folk gör och visar på sina hemsidor - så vida de följer Sveriges lagar. Vi har idag över 20000 kunder av extremt varierande slag och välkomnar en mångfald, stor variation och olika åsikter. En helt personlig reflektion: Jag tycker själv det är väldigt olyckligt om någon diskriminerar för att någon har en annan åsikt än en själv. Det är lite det som gör vår demokrati så stor. Tänk dig om människor inte kan köpa mobiltelefoner, få köpa bilar, komma in på en viss restaurang för företag har en annan åsikt än de har - och vill inte sälja till dem som inte har "rätt" åsikt? Skulle ta oss några år tillbaka i tiden. Sedan har förstås privatpersoner helt rätt i att ha valet att köpa tjänster eller inte från ett visst företag. Som Hall sa en gång - som jag själv tycker är så bra: "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it". Senast redigerad av johan1234 den 2013-02-26 klockan 21:39 Anledning: rättade ett fel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Ni tillåter med andra ord precis allting som är lagligt i Sverige att hostas på City Network? Där skiljer ni er i så fall från de flesta andra webbhotell, med undantag för patrikweb kanske ![]() Jag saknar också ett verkligt engagemang mot DDoS-attacker från webbhotellen. Nu liknar det mest silvertejp lite här och där, det löser inga problem i längden. När det gäller småungar så kan så lite som ett samtal till föräldrarna hjälpa.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-26 klockan 22:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nej - vi har regler som du är medveten om. Dessa har satts upp för att vi skall kunna leverera en bra tjänst till andra för ett rimligt pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Johan & crazzy: Jag tror bestämt att samtliga här håller med mig nu.
Borde ni inte ha en gnutta erfarenhet av DDOS nu? Det är liksom inte första gången detta sker och kommer nog inte vara sista. Svälj stoltheten köp in utrustning så ni är förberedda imorgon, nästa vecka eller nästa månad. Eller ring Patrikweb ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|