FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för tipsen!
RoundCube (och därmed Bineros nya webmail) kan nog trots allt vara bra när man vänjer sig och eventuellt justerar några inställningar. Tipset från gildebrand var mycket intressant. Det måste jag testa. Men då måste man alltså (eftersom man inte kan skapa ny identitet) in i inställningar och DOM varje gång man vill skicka från en annan avsändaradress? Jag har varit tvungen att använda Outlooks webmail på ett ställe (dock inte outlook.com), och den har jag inte alls varit nöjd med. Dessutom vill jag inte blanda in ytterligare en part. SquirrelMail, som också finns med i listan lunarmys tipsade om, har jag erfarenheter av som användare för ett antal år sedan. Då var jag ganska nöjd med den. GPL är det också. Jag vet inte hur det är med stöd för att ändra avsändare där, men när man har koden lär det inte vara något problem att fixa om det skulle behövas. Problemet med att sätta upp en egen webmail är att man vill ju köra med SSL, men tveksamt om man kan göra det med eget certifikat hos Binero..? Känns dumt att köpa certifikat när man inte ska ha några utomstående användare. Innan jag postade här hade jag försökt skapa ny identitet i nya webmailen, och sedan kontaktade jag Binero och frågade om det. Svaret jag fick var: Citat:
Jag frågade även om man kan fortsätta använda den gamla webmailen efter att man blivit migrerad, men det kan man inte. Borde väl vara ganska lätt gjort för Binero att aktivera identiteter i webmailen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||