Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kontakta ägaren av ett domännamn utifrån WHOIS

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-18, 16:21 #11
aabergkvists avatar
aabergkvist aabergkvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 61
aabergkvist aabergkvist är inte uppkopplad
Medlem
aabergkvists avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 61
Precis, hade det varit ett företag registrerat i Sverige (Inte ett utomländskt holdingbolag) med en hemsida som ger ett seriöst intryck samt humana priser då hade jag köpt domänen rakt av. Men det företaget som har domänen i fråga ger inget bra uttryck.
aabergkvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-18, 17:18 #12
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Citat:
Ursprungligen postat av northsideaxel Visa inlägg
Det handlar inte om pengar i det här fallet, visst, 30.000 är mycket men det skulle vara värt det. Problemet är att jag inte vill stödja den sortens verksamhet, skulle jag betala 30k så skulle den där idioten ha råd att betala för 15k nya domäner vilket antagligen skulle göra så att andra svenskar hamnar i samma sits som jag är i just nu.

IIS kunde inte göra mycket heller förutom att hänvisa mig till deras ATF.

Enligt whois så släpps domänen ganska snart, finns det någon chans att dem bara släpper den? Domännamnet i fråga är ganska så "värdelöst"..
Ja, av någon anledning droppar Helo Holdings stora delar av sin portfölj just nu. Om det inte är allt för lång tid till drop - vänta.

Varför skulle det vara fel att äga många domäner? Det här har disktuerats tidigare. Varför ska det vara okej att driva fastighetsbolag men inte ett "virtuellt fastighetsbolag"?

Vad det gäller utlandsregistrering; att man registrerar bolaget utomlands behöver knappast vara för att man vill undvika skatt(indirekt klassas som buse). I många fall är det snarare för att man vill vara något mer anonym - vilket är VÄLDIGT svårt i Sverige om man inte använder sig av bulvan(er).

Senast redigerad av kippex den 2013-01-18 klockan 17:21
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-15, 16:34 #13
aabergkvists avatar
aabergkvist aabergkvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 61
aabergkvist aabergkvist är inte uppkopplad
Medlem
aabergkvists avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 61
Idag (den 15:nde) blev domänen jag var ute efter när jag skapade den här tråden släppt.
Satt som fastklistrad vid datorn kl 00.01 och hade skrivit in domännamnet för att beställa, när jag upptäcker att den är upptagen igen. Den har alltså blivit "snapbackad" igen.

Jag vill inte vänta ett år till, så det blir väl till att köpa domänen från företaget som har den.
Problemet är att dem, precis som det föregående företaget bara har domänen registrerad utan något innehåll, så det finns inte någon information om kontakt/pris/bud etc.

Enligt WHOIS:
holder: GAHHSI3374-12469

Har googlat varianter av holdernamnet och kan inte hitta något, men jag antar att det finns någon person här inne på sveriges bästa forum som har stött på den här holder:n förut och vet vilket företag det är?
aabergkvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-15, 19:56 #14
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av northsideaxel Visa inlägg
Idag (den 15:nde) blev domänen jag var ute efter när jag skapade den här tråden släppt.
Satt som fastklistrad vid datorn kl 00.01 och hade skrivit in domännamnet för att beställa, när jag upptäcker att den är upptagen igen. Den har alltså blivit "snapbackad" igen.

Jag vill inte vänta ett år till, så det blir väl till att köpa domänen från företaget som har den.
Problemet är att dem, precis som det föregående företaget bara har domänen registrerad utan något innehåll, så det finns inte någon information om kontakt/pris/bud etc.

Enligt WHOIS:
holder: GAHHSI3374-12469

Har googlat varianter av holdernamnet och kan inte hitta något, men jag antar att det finns någon person här inne på sveriges bästa forum som har stött på den här holder:n förut och vet vilket företag det är?
Det finns väl inga domännamn som släpps 00:01 i vilket fall?

Googlar man holdern som du skrivit får man upp ganska många domännamn. Tillhör en Kristoffer O**n.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-16, 09:21 #15
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av northsideaxel Visa inlägg
Idag (den 15:nde) blev domänen jag var ute efter när jag skapade den här tråden släppt.
Satt som fastklistrad vid datorn kl 00.01 och hade skrivit in domännamnet för att beställa, när jag upptäcker att den är upptagen igen. Den har alltså blivit "snapbackad" igen.

Jag vill inte vänta ett år till, så det blir väl till att köpa domänen från företaget som har den.
Problemet är att dem, precis som det föregående företaget bara har domänen registrerad utan något innehåll, så det finns inte någon information om kontakt/pris/bud etc.

Enligt WHOIS:
holder: GAHHSI3374-12469

Har googlat varianter av holdernamnet och kan inte hitta något, men jag antar att det finns någon person här inne på sveriges bästa forum som har stött på den här holder:n förut och vet vilket företag det är?
Domänerna släpps ca kl 05.01 vintertid
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017