FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag fattar inte varför jag försöker, det måste ju vara så att du uppnår någon form av sexuell njutning av att provocera. :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Där hela livet nästan går ut på vara styrd på många sätt, behöva gå upp varje dag och jobba och komma hem sent. I grunden nästan exakt samma mönster, hela livet för största delen av befolkningen. Ingen större skillnad i princip när det gäller djur som boskap som blir vallade eller människor. Jag har väl kanske annan åsikt vad riktigt frihet betyder. Att tvingas göra saker hela livet kommer jag aldrig anse som riktigt frihet. Bara kolla i butiker eller på andra ställen, folk trängs som boskap lika mycket där som när djuren ska äta. Anser nog till och med att fria djur har större frihet än största delen av befolkningen. Så en kossa innanför ett stängsel eller en människa innanför samhällets stängsel skiljer kanske inte så mycket. Skillnaden är att människor försöker inbilla sig att dom är helt fria eller kanske mer hjärntvättade. En kossa kanske inte kan tänka lika mycket, åt andra sidan kanske bättre att inte behöva det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Demokrati kanske jag inte håller med om, 60-70% av Sveriges befolkning har väldigt liten inkomst motsvarande lite fika pengar. Även om jag nästan skulle våga säga att 99% av befolkningen har det.
Så vet inte om det är så demokratiskt om frågan blir "Vill du vara en parasit och leva på andras pengar, så du låter dom med hög inkomst betala allt för dig då du slipper betala fullpris på din sjukvård, utbildning och allt möjligt" Och även erbjuda personen att sköta sig så dåligt som möjligt, får du får alltid bidrag ändå. Eller om man ska gå ett steg längre, anser du du att det rätt avrätta/utrota en minoritets befolkning om det är demokratiskt valt/beslutat? I princip kan man inte vara för demokrati när det bara passar en själv, då ska man även stå för besluten även om det gäller avrätta folk. Så hur ska du ha det? Ska demokrati endast gälla när det själv passar dig eller ska det gälla alltid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Lätt att säga populistiska saker för att få uppmärksamhet. Kommer aldrig att kunna fungera i praktiken. Men visst hade det varit skönt om nätet varit fritt ifrån spam, porr och annan skit men ja det går alltid att drömma.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|