Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilket webbhotell säkrast mot hackare?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-13, 08:32 #21
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det innebär med andra ord att ju mindre man kan desto mer får man för pengarna hos er Ni behöver inte alls fixa till hackade sajter som kunderna struntar i - det är helt och hållet kundens ansvar, om de inte åtgärdas inom en rimlig tidsperiod kan ni välja att stänga ner dom annars. De kunder du talar om som med "med nöd och näppe lyckas med att logga in i WordPress" har naturligtvis en hel del att lära sig och det är väl rimligt att de får lära sig på egen hand utan att ni ska leka lärare? I så fall är det väl ändå bättre att ni erbjuder kurser och guider på er hemsida? Nu känns det bara som att ni till varje pris vill ha varje svensk som kund oavsett kunskapsnivå och att det i slutändan blir de som väljer att lära sig något som förlorar på det hela.

Att sådan support inte tar tid stämmer självfallet inte heller. ALL support tar tid. Din formulering "Det är väldigt sällan vi nekar en kund hjälp" är väl ett tydligt tecken på det.

Det är väl inte särskilt svårt att skriva detta på er hemsida:
"Om er sida blir hackad så hjälper vi gärna till."?

Det är trots allt väldigt många som råkar ut för detta någon gång. Den enda vettiga anledningen till att ni inte skulle skriva detta är för att ni inte vill att det ska vara allmänt känt. Att ni assisterar med frågor och problem som rör era egna system är ju en självklarhet så det behöver ni knappast skriva om. Att det skulle bli en lång lista utöver detta tror jag knappast på

Ett webbhotell som inte erbjuder denna mjukvarusupport torde vara mer attraktivt för mig och andra som inte har det minsta behov utav sådan men vi borde väl också få denna support då om vi vill slippa slösa tid på att reparera säkerhetshål? Det är ju som sagt var bra att veta vad som ingår i supporten.

Ni har naturligtvis all rätt i världen att erbjuda denna service men på dig låter det som att det är en service som bara ingår för vissa kunder för att de ska kunna fortsätta ge er en dryg hundring i månaden. Jag förstår mycket väl också att detta är rena affärsmässiga beslut med syftet att attrahera kreti och pleti men det innebär inte att det gynnar mig som kund.

Du behöver dock inte bry dig om mina åsikter för fem öre, jag är EN kund och jag hade själv inte brytt mig det minsta om jag vore du

Det vore hur som helst intressant att veta hur övriga webbhotell hanterar detta problem.
Jag tror att många webbhotell skulle önska att det fungerar som du beskriver, men tyvärr gör det ju inte det. Just webben är ju unik på det sättet att många anser att man ska få allt och lite till och helst i princip gratis.

Tex tycker många att 300 kr för en bra köttbit en lördag är ett helt ok pris, men 100 kr i månaden för ett webbhotell är jättedyrt. Lämnar man in bilen för byte av växellåda har man förståelse för att det inte ingår en service av bilen samtidigt, medans man i webbhotellsvärlden anser att man köpt en helhetslösning där allt bör ingå.

Förhoppningsvis kommer det här att bli bättre ju fler 80 och 90 talister det blir ute hos företagen, men överlag är kunskapsnivån relativt låg och det är väldigt vanligt med inställningen "Jag köper en tjänst, fixa det här om ni vill ha kvar mig som kund".
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-13, 11:13 #22
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Jag tror att många webbhotell skulle önska att det fungerar som du beskriver, men tyvärr gör det ju inte det. Just webben är ju unik på det sättet att många anser att man ska få allt och lite till och helst i princip gratis.

Tex tycker många att 300 kr för en bra köttbit en lördag är ett helt ok pris, men 100 kr i månaden för ett webbhotell är jättedyrt. Lämnar man in bilen för byte av växellåda har man förståelse för att det inte ingår en service av bilen samtidigt, medans man i webbhotellsvärlden anser att man köpt en helhetslösning där allt bör ingå.

Förhoppningsvis kommer det här att bli bättre ju fler 80 och 90 talister det blir ute hos företagen, men överlag är kunskapsnivån relativt låg och det är väldigt vanligt med inställningen "Jag köper en tjänst, fixa det här om ni vill ha kvar mig som kund".
Kunde faktiskt inte sagt det bättre själv
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-13, 12:03 #23
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Det som dock är synd är att flera leverantörer verkar tillåta att en sida skriver till flera andra sidor som ligger i samma konto, det borde finnas en avgränsning i skrivrättigheter så att sida A inte kan skriva i www för sida B, sida C, sida D osv. För att förhindra att en infektion blir ett massivt städarbete över flera rundor.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-13, 12:22 #24
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Om alla webbhotell gjorde gemensam sak så hade ingen förlorat på det. Då kan ju de kunderna hoppa runt bäst de vill med sina krav

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Det som dock är synd är att flera leverantörer verkar tillåta att en sida skriver till flera andra sidor som ligger i samma konto, det borde finnas en avgränsning i skrivrättigheter så att sida A inte kan skriva i www för sida B, sida C, sida D osv. För att förhindra att en infektion blir ett massivt städarbete över flera rundor.
Än värre var det hos Loopia för ett fåtal år sedan. Där kunde man till och med komma åt andra konton på samma server. Vet inte om de täppt till det säkerhetshålet sedan dess men man får hoppas det. Om Sveriges största webbhotell har den nivån på säkerheten så är det illa ställt.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017