Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilket webshopsystem föredrar du?

Visa resultat för omröstning: Vilket webshopsystem föredrar du om du får välja fritt?
osCommerce 1 4.00%
NopCommerce 0 0%
Prestashop 6 24.00%
Magento 6 24.00%
OpenCart 2 8.00%
Woo Commerce (Addin till Wordpress) 1 4.00%
Joomla 1 4.00%
DotNetNuke 0 0%
Egenutvecklat system (Specificera gärna) 7 28.00%
Annat system (Specificera gärna) 1 4.00%
Antal röster: 25. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-11, 11:14 #1
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky Visa inlägg
Ingen som kan dela med sig om sina erfarenheter med woocommerce? Vi skall byta till woo inom någon månad och hittills kan jag inte hitta ett enda minus. Har kört webbshop på oscommerce, starweb och egenutvecklad och som sagt verkar woocommerce ruskigt bra.
Jag tycker WooCommerce fungerar väldigt bra. Gillar man hur Wordpress är uppbyggt samt att jobba mycket med templates och actions/hooks så är WooCommerce definitivt något att kolla på.
WooCommerce är trevligt att jobba i som utvecklare och administrationsgränssnittet tycker jag är väldigt bra. Följer ungefär samma enkelhet som Wordpress i övrigt även om det är väldigt mycket mycket inställningar så är det varken speciellt rörigt eller svårt att hitta.
Men eftersom det är Wordpress i grunden dras man ju såklart också med de begränsningar som finns i Wordpress. För en mindre webbshop tycker jag WooCommerce fungerar ypperligt, men för stora webbshoppar med många produkter och många besökare kan det bli problem med prestandan.
För att skala upp WP med bra prestanda brukar man normalt sett använda page cache som cachar den färdiggenererade HTML:en, men när det gäller just webbshopar blir det problem eftersom man måste hålla reda på inloggningar för besökare samt produkter i varukorgen. Jag har labbat lite med lösningar för detta, men inget som jag har testat skarpt ännu.

För en mindre webbshop tycker jag att WooCommerce är ett mycket bra val i de flesta fall, men om man ska ha en webbshopp med flera tusen produkter eller väldigt mycket besökare bör man nog kolla på Magento i dagsläget.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
shop, system, web, webshopsystem

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017