FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilket webshopsystem föredrar du om du får välja fritt? | |||
osCommerce |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 4.00% |
NopCommerce |
0 | 0% |
Prestashop |
6 | 24.00% |
Magento |
6 | 24.00% |
OpenCart |
2 | 8.00% |
Woo Commerce (Addin till Wordpress) |
1 | 4.00% |
Joomla |
1 | 4.00% |
DotNetNuke |
0 | 0% |
Egenutvecklat system (Specificera gärna) |
7 | 28.00% |
Annat system (Specificera gärna) |
1 | 4.00% |
Antal röster: 25. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Notera att detta också är lika sant för mjukvara med sluten källkod som du hostar själv. Bara tillgängligheten av konsulter och färdigutvecklad påbyggnad är skillnaden om du använder OSS som ej är gratis. Rent affärsmässigt skulle jag säga att allt annat än FOSS är destruktivt när det finns bra alternativ. Det är många med en konservativ syn på affärsmodellerna bakom mjukvaru-utveckling som fortfarande envisas med stängd mjukvara, och på vissa marknader finns inte så många kvalitativa konkurrenter.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tveklöst Textalk.
Har jobbat med mängder av e-handlare och efter många år så startade jag för en ebutik själv för ett halvår sedan. Valet blev enkelt och föll på Textalk. Anledningar: Enkelt system som går att göra mycket i utan kodkunskaper. Många färdiga kopplingar och smarta lösningar. Seriöst och trevligt företag med bra support. Mycket prisvärt. Sedan om man ställer till något eller det blir något fel så behöver man inte lägga timme efter timme på att felsöka och åtgärda, man skickar ett mail till support som fixar det på nolltid. Det är värt varenda krona. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fast jag tror du har samma problem med textalk som med tictail som Clarance säger. När det gäller support så har du fler och fler webbhotell och leverantörer som börjar erbjuda kompletta lösningar inkl. support med FOSS eller OSS på shared hosting eller vps så man slipper ångra sig den dag man inte kan göra vad man vill längre. Vad händer med din webbshopp om tex. Textalk går i konkurs, kan du exportera butiken till OSS då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen som kan dela med sig om sina erfarenheter med woocommerce? Vi skall byta till woo inom någon månad och hittills kan jag inte hitta ett enda minus. Har kört webbshop på oscommerce, starweb och egenutvecklad och som sagt verkar woocommerce ruskigt bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
WooCommerce är trevligt att jobba i som utvecklare och administrationsgränssnittet tycker jag är väldigt bra. Följer ungefär samma enkelhet som Wordpress i övrigt även om det är väldigt mycket mycket inställningar så är det varken speciellt rörigt eller svårt att hitta. Men eftersom det är Wordpress i grunden dras man ju såklart också med de begränsningar som finns i Wordpress. För en mindre webbshop tycker jag WooCommerce fungerar ypperligt, men för stora webbshoppar med många produkter och många besökare kan det bli problem med prestandan. För att skala upp WP med bra prestanda brukar man normalt sett använda page cache som cachar den färdiggenererade HTML:en, men när det gäller just webbshopar blir det problem eftersom man måste hålla reda på inloggningar för besökare samt produkter i varukorgen. Jag har labbat lite med lösningar för detta, men inget som jag har testat skarpt ännu. För en mindre webbshop tycker jag att WooCommerce är ett mycket bra val i de flesta fall, men om man ska ha en webbshopp med flera tusen produkter eller väldigt mycket besökare bör man nog kolla på Magento i dagsläget. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|