FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tror jag att båda parter tjänar på flexibilitet. När man jobbar på kontoret brukar det vanligtvis bli så att man jobbar sina 8 timmar sen går man hem då familjen oftast äter vid samma tid varje dag osv, däremot när man jobbar hemifrån blir det ofta att det kan bli 9-10 timmar istället innan dagen är slut bara för att man inte vill stänga ned innan man har löst det man håller på med.
Men det här gäller nog även utanför jobbet. Ett leende ger ett leende tilbaka, ett skratt ger ett skratt, flexiblitet ger flexiblitet. Likaväl som att man blir butter av en butter människa, tappar humöret när omgivningen är på dåligt humör, man vill inte vara flexibel när man inte får flexibilitet tillbaka osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror inte det är bra att sitta hemma dygnet runt, man behöver komma till jobbet, diskutera problemlösning med sina kolegor, och snacka privata saker på lunchen.
Jag brukar köra några dagar i månaden hemma, oftast i kombination med att det är mycket att göra så man kan "grotta ner sig", men aldrig mer än 1 dag. En annan grej som jag tror spelar lite roll är att det skall "se fullt ut" när det kommer kunder. Tror nästan det är en viktigare grej än att chefen skall ha koll på en. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Här är ett alternativ också: http://www.dn.se/ekonomi/jobb/de-bor-pa-arbetsplatsen Passar nog inte alla men en kul grej ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-17 klockan 10:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Själv så jobbade jag väldigt ostrukturerat då jag satt hemma. Kunde lätt hända att jag slängde igång en serie, film etc. Ett annat problem var att det blev mycket nattjobb. Det jag "struntade" i på dagen fick jag ta i tur med på natten. Vilket resulterade i dålig dygnsrytm. Handlar väl i slutändan om hur pass disciplinerad man är som individ också. Vissa klarar det, andra inte. För ca ett halvår sedan så skaffade jag mitt första kontor. Här jobbar jag nu 08-17 och jag har inte sett ett enda serieavsnitt här sen den dag jag fick kontorsnyckeln i handen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|