Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur mycket % till affiliate?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-15, 10:07 #1
CSCs avatar
CSC CSC är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
CSC CSC är inte uppkopplad
Medlem
CSCs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Tack för alla svar.

Jag har räknat med att inte gå så mycket personlig vinst i början utan min tanke är att nässtan allt kommer gå till marketing.
Just för att sidan ska få ett så bra rykte som möjligt.
CSC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-15, 13:07 #2
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av CSC Visa inlägg
Tack för alla svar.

Jag har räknat med att inte gå så mycket personlig vinst i början utan min tanke är att nässtan allt kommer gå till marketing.
Just för att sidan ska få ett så bra rykte som möjligt.
När det kommer till affiliates bör du från dag 1 ha inräknat vinst i dina beräkningar. Varför? Jo, för den grundprovisionen du ger dina affiliates från dag 1 är miniminivån som de kommer jobba åt dig för. Om du ger t.ex. 20% kommer ingen affiliate efter ett par månader gå med på att gå ner till 15%. Visst, du kanske kan göra något i stil med "första månaden - 35% ersättning" men rent personligen skulle jag rekommendera dig att hålla en jämn nivå i början - en nivå som ger vinst.

Sedan kan du göra justeringar. Får du in ett par affiliates som drar in riktigt mycket sales kan du ju göra en privat deal med dem. Kör du någon tävling eller liknande kan du kortvarigt höja provisionen. Och om du av någon anledning behöver höja provisionen för alla affilaites har du marginal även för detta.

Om du från början räknar med break even för att du kommer behöva investera pengar i att hitta dessa affiliates, alternativt räknar med t.ex. staravgifter för att gå med i affiliateprogram, så är det ju en annan sak, då handlar det ju om fasta marknadsföringsutgifter som ofta kan vara rätt stora när man lanserar en ny produkt/sajt.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017