Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur mycket pengar lägger folk länkbyggande?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-10, 13:31 #1
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
Hej!

NOLL kronor är mitt svar

Har provat att köpa SEO tjänster vid två tillfällen från två större bolag (läs DYRA) och bägge gångarna rasade mina nyckelord. Två veckor efter jag slängde ut dessa Sk SEO experter gick resultaten upp igen. En gång kan vara en slump men jag tror inte att två gånger är det.

Min lärdom.. Det finns inga genvägar! Bygger man en bra och relevant sajt så kommer ju inlänkar helt naturligt, det är ju därför Google värderar dom.

Bäst SEO resultat har jag ironiskt fått när jag SK**** i SEO och lägger mitt fokus på att skapa en bra sajt. Onpage måste ju självklart till för att det ska funka.

Kan tillägga att jag har ett par vassa konkurrenter som har betydligt mer resurser än mig både när det gäller personal och pengar. Deras innehåll är dessutom lika bra som mitt måste jag tyvärr medge men jag rankar ändå bättre än dom på de ord vi slåss om.
Jag är inte så tekniskt lagd men jag är övertygad om att det är deras SEO jobb som skadar dom.

Alla sidor är ju olika också så enda sättet är att testa sig fram och komma ihåg att det KOMMER ATT TA TID om det är en "utsatt" bransch vilket ju er är.

Snåla heller inte med att köpa in rätt mjukvara som kan hjälpa dig övervaka det som händer.

MVH

R
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-10, 14:14 #2
Apartdirect.com Apartdirect.com är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2012
Nykomling

Standard Förstår vikten av bra content

Det absolut viktigaste är att ha en bra site som är snabb, bra och som är enkel att använda. Väl på siten måste vi ju uppmuntra- och göra det enkelt för- våra besökare att boka lägenheter vilket ju givetvis är prio 1 och där har vi lagt nästan allt vårt krut än så länge.. Eftersom vi inte syns högt på google ligger vi på diverse bokningssiter som booking.com och flipkey samt har en google adwordskampanj. Allt detta har lett till att vi har fått in en lite besökare, men det räcker inte. Jag förstår också att gillas vår site av våra kunder kommer de länka till oss, osv..

Frågan är bara, tills vi når dit; Vad anser ni om att få sina länkar från länkdirectories med hög PR? www.svenskasajter.com har ju tex PR6 och där finns vi från och med idag. Det kann ju inte skada och måste ju hjälpa oss eller?..
Apartdirect.com är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-10, 14:37 #3
Nykomling

Nykomling

Jag är nu mer övertygad om att inte använda någon SEO-expert i nuläget åtminstone tack vare er fina feedback:
Överskattar heller inte PR, men är envis i min åsikt att PR0 måste vara helt kass... vi kör vidare med att förbättra onsite SEO och fylla på med vettings content, indexera fler sidor, etc...

Körde dessutom http://gserp.se/ för vår site med vårt primära keyword och fick plats 98, vilket är helt uselt
Oläst 2013-01-10, 15:46 #4
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Apartdirect.com Visa inlägg
Jag är nu mer övertygad om att inte använda någon SEO-expert i nuläget åtminstone tack vare er fina feedback:
Överskattar heller inte PR, men är envis i min åsikt att PR0 måste vara helt kass... vi kör vidare med att förbättra onsite SEO och fylla på med vettings content, indexera fler sidor, etc...

Körde dessutom http://gserp.se/ för vår site med vårt primära keyword och fick plats 98, vilket är helt uselt
Ja, för en sida som har starka länkar men ännu inte genomgått en publik PR-uppdatering är säkert jättedålig.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-10, 18:59 #5
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av
Frågan är bara, tills vi når dit; Vad anser ni om att få sina länkar från länkdirectories med hög PR? [URL="http://www.svenskasajter.com"
www.svenskasajter.com[/URL] har ju tex PR6 och där finns vi från och med idag. Det kann ju inte skada och måste ju hjälpa oss eller?..
Ursäkta att jag är tjatig men jag har fortfarande inte riktigt fått svar på alla mina frågor. Läser jag mellan raderna så verkar de flesta inte alls gilla detta med länkdirectories men frågan är om det hjälper för SERP och PR? Jag hade isf tänkt lägga in mig på ett tjugotal sådana tills vidare...
Oläst 2013-01-11, 00:33 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Apartdirect.com Visa inlägg
Ursäkta att jag är tjatig men jag har fortfarande inte riktigt fått svar på alla mina frågor. Läser jag mellan raderna så verkar de flesta inte alls gilla detta med länkdirectories men frågan är om det hjälper för SERP och PR? Jag hade isf tänkt lägga in mig på ett tjugotal sådana tills vidare...
Det kommer inte ge särskilt mycket, det är mest för indexeringens skull och då räcker det med en av de bättre men jag förmodar att din sida redan är indexerad. Har du ett par-tre kataloglänkar räcker det mycket väl men då bör du också bygga upp ett gäng riktiga länkar från webbplatser som är relevanta för din verksamhet. Det brukar följa per automatik om man har en attraktiv tjänst men är konkurrensen hård behöver man anstränga sig lite extra.
Oläst 2013-01-11, 08:41 #7
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det kommer inte ge särskilt mycket, det är mest för indexeringens skull och då räcker det med en av de bättre men jag förmodar att din sida redan är indexerad. Har du ett par-tre kataloglänkar räcker det mycket väl men då bör du också bygga upp ett gäng riktiga länkar från webbplatser som är relevanta för din verksamhet. Det brukar följa per automatik om man har en attraktiv tjänst men är konkurrensen hård behöver man anstränga sig lite extra.
Tack, då fixar jag länkar från en handfull av linkdirectories med hög pr runt om i europa och i sverige. Ang de riktiga länkarna från relevanta webbplatser. Hur vet google vilka dessa är? Tex finns min länk på en site som sysslar med turism i sverige men även i stockholmsområdet, vilket ju borde vara relaterat.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017