FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du har tillgång till dina kunders totala marknadsföringsbudget och deras omsättningssiffror under samma period, så kan du beräkna hur stor andel av omsättningen som är marknadsföringskostnad.
De som bygger varumärke gör inte dte för att de inte bryr sig om resultatet på deras kampanjer, tvärtom, de är nog extremt medvetna om exakt vilken effekt deras kampanjer har på föräljningen. Att bygga varumärke sker inte över en natt, utan den ökade försäljningen kommer med en viss fördröjning och det är inte med ett klick på bannern man kan mäta det utan man kan bara se det i företagets redovisning av ekonomin. Men den externa redovisningen är väldigt trubbig så man behöver ha en hel del insiderinformation för att det ska vara relevant. Jag har bara kört med AdSense, aldrig sålt annonplats på egen hand eller via andr Affiliatesystem än AdSense, och där har prisnivån gått upp i takt med att kvaliten¨på matchningen har blivit bättre, men jag har inte koll på hur prisutvecklingen varit när kvalitetsaspekten inte vägs in (vilket den gör med automatik i AdSense). Kanske någon annan kan bidra med det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|