Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Prisutveckling av internet-annonser?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-09, 22:16 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Om du har tillgång till dina kunders totala marknadsföringsbudget och deras omsättningssiffror under samma period, så kan du beräkna hur stor andel av omsättningen som är marknadsföringskostnad.

De som bygger varumärke gör inte dte för att de inte bryr sig om resultatet på deras kampanjer, tvärtom, de är nog extremt medvetna om exakt vilken effekt deras kampanjer har på föräljningen. Att bygga varumärke sker inte över en natt, utan den ökade försäljningen kommer med en viss fördröjning och det är inte med ett klick på bannern man kan mäta det utan man kan bara se det i företagets redovisning av ekonomin. Men den externa redovisningen är väldigt trubbig så man behöver ha en hel del insiderinformation för att det ska vara relevant.

Jag har bara kört med AdSense, aldrig sålt annonplats på egen hand eller via andr Affiliatesystem än AdSense, och där har prisnivån gått upp i takt med att kvaliten¨på matchningen har blivit bättre, men jag har inte koll på hur prisutvecklingen varit när kvalitetsaspekten inte vägs in (vilket den gör med automatik i AdSense). Kanske någon annan kan bidra med det.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-09, 22:48 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag har bara kört med AdSense, aldrig sålt annonplats på egen hand eller via andr Affiliatesystem än AdSense, och där har prisnivån gått upp i takt med att kvaliten¨på matchningen har blivit bättre, men jag har inte koll på hur prisutvecklingen varit när kvalitetsaspekten inte vägs in (vilket den gör med automatik i AdSense). Kanske någon annan kan bidra med det.
Det är inte bara kvaliteten på matchningen som spelat in. Annonseringen på nätet har gått bra även genom kriserna jämfört med offline. Ökad konkurrens ger både högre priser och större totala intäkter för de som lever på annonspengar.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017