FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En fråga som jag undrar om någon har ett bra svar på.Varför är nästan alla olika affilate program rädda för att ta emot ex email trafik?chat.trafik ja all sorters trafik?
Ja själv klart är de rädda för spam så de är väl rädda om sitt varumärke, så alla affiliate/whitelabel sitter med massa sidor/landingpages/bloogar mm och samlar trafiken och sen skickar vidare. Detta är et exempel: Om jag säger så här snart öppnar vi ett nätverk av sidor inom dating och vi tar all trafik,e.whoring,chat trafik,email ja what ever.Så vad skulle det vara för problem? Vi skiter väl i vårt varumärke,om en och annan kund klagar att de fått spam email eller något annat,så är det inte vi,det är vår affilate.Vad tycks? Ok nu kommer en massa bror duktiga börja såga mig med en massa moraliskt BS,inte intresserad, men jag vill veta vad Ni andra tycker rent busissmässigt,För och nackdelar?och varför vi inte skulle göra så? Senast redigerad av barje47 den 2013-01-08 klockan 10:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Din attityd gör att du bör lägga ner verksamheten direkt innan du kastat dina egna och andras pengar i sjön.
Om du förstör ditt varumärke så vill ingen göra affärer med dig så småningom. Ditt renommé är något som tar en livstid att bygga upp men en sekund att rasera. Om ditt varumärke kommer förknippas med spam så kommer dina siter snart med på spärrlistor så det inte går att skicka mejl från dina servar, browsrarna kommer inte visa dina sidor för de kollar och spärrar skumma sidor. Många av oss som konstant drabbas av hundratals spammejl varje dag hatar såna som har din attityd och allt det står för. Vi gör allt vi kan för att skydda oss mot din verksamhet, bland annat genom att spärra alla dina annonser, vilket i slutändan tar död på din verksamhet. För ingen annonsör vill betala för annonser som ingen kommer att kunna titta på. Svårare än så är det inte. Det har inget med moral att göra, utan med långsiktigt affärstänk, Bra varumärke => bra affärer, Dåligt varumärke => Dåliga affärer. Är du så kortsiktig i ditt tänkande att du inte klarar att förutse vad som händer om du förstör ditt eget varumärke och att det smittar av sig på dina kunder, så bör du inte driva företag över huvud taget utan lägg ner och tänk om... Senast redigerad av Conny Westh den 2013-01-08 klockan 14:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hittar inte ord för idiotin som uttrycks (av TS).
Gör om, gör rätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Med det tänket tilldelas du dagens..... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Rent affärsmässigt blir det nog svårt eftersom de flesta förmodligen vill ta avstånd från dina tjänster inkl. eventuella webbhotell m.m. där du kan ha dina tjänster.
Nu är det ju faktiskt en del som lyckas med den här typen av affärside men jag tror det är väldigt ovanligt i Sverige att man lyckas med det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
TS borde kanske ha ställt frågan på Flashback eller Black Hat World istället ![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Visst; säljer du en lyxprodukt som många vill ha och är mycket billigare än alla trevliga konkurrenter kan du vara en skitstövel i ditt företagande. Ryanair är ju ett bra exempel.
Vill du däremot konkurrera med liknande priser, billigare/vardagliga produkter eller på en B2B-marknad är du nog däremot körd innan du börjat.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För de får betalt för att deras trafik konverterar till köp. Trafik är ingenting utan konvertering. Konvertering = $$. Nätverkens kunder kommer inte stanna om de inte märker att det genererar inkomster.
Senast redigerad av Björn den 2013-01-08 klockan 23:16 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|