FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis min åsikt också
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker ni är tråkiga, som klankar ner på denna portfolio.
Tycker det bara är kul med sajter som tänker annorlunda. De exempel på hemsidor som Conny länkar till är dom tråkigaste och minst kreativa sidorna som nätet har att erbjuda. Sidorna utnyttjar inte bredden på skärmen, litet typsnitt och, ursäkta språket, en jävla röra med information. Finns ingen användarvänlighet alls för dessa sidor. Enklaste sättet att navigera på dessa sidor är att Googla sig fram. Jag tycker Portfolion är en bra början. Det jag skulle vilja se är att menyn uppe till höger hänger med när man skrollar. position: fixed; samt att dina referenser presenteras med stora bilder så man ser ditt arbete. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men, tyvärr ett stort "Men", skall man sälja det som en tjänst går det ju inte att ha röra i källkoden. Att ladda 3 olika versioner av jquery för att ta ett exempel... Känns ju inte direkt proffsigt. Personen vill ju sälja sin tjänst och då kan man ju inte visa upp en sådan minst sagt ooptimerad källkod. Inget illa ment till personen ifrån min sida. Bättre att någon säger det nu än att en eventuell kund kommer med feedbacken. Jobba på helt enkelt, det finns potential :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så mycket det var jätte snällt sagt! Jag ska jobba med källkoden det är jätte bra att ni kritiserade det. Skickade privat PM till jayzee där han föklarade för mig väldigt mycket om hur jag kan förbättra källkoden och det med jquery så ska absolut göra det (Y)!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Även om jag tyckte sidan i sig var crappig så tycker jag att TS har en sund attityd som förtjänar ett positivt omnämnande. Jag uppfattar att TS verkligen uttrycker en genuin vilja att lära sig hantverket "på riktigt", och det förtjänar i sig min respekt.
Alla är vi barn i början, och det är mänskligt att fela, det viktiga är att man lyssnar på synpunkter och lär sig av sina misstag mfl ordstäv...! Senast redigerad av Conny Westh den 2013-01-02 klockan 20:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Den där listan på webbplatser som Conny listade är inte så mycket att bry sig om. Många som arbetar med webbdesign skulle aldrig någonsin få för sig att jobba med något som ser ut som exempelvis Skatteverkets hemsida. Unika, kreativa individer utvecklar ofta en egen stil och så ska det också vara. Sedan finns det också webbdesigners som har lite mindre intuitiv design och istället designar mer rationellt. En del kan tycka det tidigare är helt onödigt ögongodis eller att det senare är tråkigt men inget av dessa alternativ, eller allting däremellan, behöver vara bättre än något annat. Var man/kvinna (det finns inget hen-ord för detta? ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-02 klockan 23:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Säger vi verkligen "designer" ?
Jag skulle nog skriva fascinerande design (stryka er) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Be ngn hjälpa snäll själ hjälpa dig med korrekturläsningen, "marknades halva pris"
marknads. Jag tror du menar till under halva marknadspriset, vilket är väldigt diffust. Jag fick inte lust att klicka mig in på någon av de vita ballongerna och förutom läckra bakgrundern känner jag efter att ha kollat igenom hela sidan uppifrån och ner att jag fortfarande inte sett några konkreta referenser eller tydliga länkar till projekt du skapat/arbetat med. Och varför Skicka / Submit ? Om hela hemsidan är på svenska i övrigt, så fyller väl ändå inte "Submit" något syfte alls? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
+ Snygg!
+ Rolig + Kul timeline, men gör dem till riktig text och skriv ut årtal o Svart som inledningsfärg tror jag inte på - de andra var skönare o Bild på dig? o Några länkar till faktiska projekt - Följer inte kodstandard - Städa upp i koden, all css i egen fil, inte dubletter av js-script - Comhemsida istället för helt egen domän - Ingen text på sidan, vilket kommer att resultera i att sökmotorer kommer ta med formuläret, inte det du vill säga. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|