FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att det inte finns något innehåll på domännamnet innebär inte per automatik att ägaren är villig att sälja. Det innebär inte heller att man får ett domännamn billigt.
Eftersom jag relativt ofta blir kontaktad av folk som vill köpa domännamn som jag har parkerade så vet jag att det kan bli ganska störigt med dessa mejl. Ofta är det folk som inte har en aning om domännamnets värde utan tror att man inte vill ha det/behöver det eftersom det är parkerat. Detta gör att man oftast ignorerar dessa mejl för man helt enkelt inte orkar svara. Vissa blir till och med arga för att man inte kan föra över domännamnet till dem - gratis. Det som har fungerat för mig, både som köpare och säljare, är att ge ett rimligt bud direkt. Det är ganska svårt att göra "klipp" idag. De flesta är medvetna om att det finns ett värde och har man mindre kunskap i ämnet än säljaren så blir man lätt ignorerad. @yakuzaemme - Själv hade jag blivit ganska irriterad om någon var så påträngande som du beskriver att du var. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Detta är det första meddelandet jag skickade. Det andra kom inte förrens två månader efter. En månad efter det (och nu hade "Läst"-funktionen blivit implementerad, och såg att han ej hade läst mitt senaste) så skickade jag en vänförfrågan, om han av någon anledning ej kikade meddelanden. Citat:
Han har f.ö haft domänen sedan 1998, och verksamheten han bedrev blev inaktiv runt 2003 - han har alltså haft den inaktiv i strax 10 år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Men har han ägt domännamnet sedan 1998 krävs det förmodligen ganska mycket för att få honom att lyfta blicken. Kanske kan du hitta ett telefonnummer för att kontakta honom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom så tror jag knappast det är någon domän många suktar efter. |
|||