Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Väsentlig anknytning till Sverige

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-19, 11:02 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av phattrance Visa inlägg
Någon som vet hur hög sannolikheten är att cypern kommer att höja skatterna nästa år och under 2014?
Jag tror lugnt du kan utgå från att ingen vet någonting om euron och södra Europa just nu. Det kan gå precis hur som helst. Man brukar ju normalt sett ha en viss framförhållning när det gäller sådana beslut men när det är kris så sker saker snabbare än normalt. Du kan läsa lite nyheter här:

http://www.cyprus-mail.com/

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-12-19 klockan 11:04
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-19, 11:42 #2
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag tror lugnt du kan utgå från att ingen vet någonting om euron och södra Europa just nu. Det kan gå precis hur som helst. Man brukar ju normalt sett ha en viss framförhållning när det gäller sådana beslut men när det är kris så sker saker snabbare än normalt. Du kan läsa lite nyheter här:

http://www.cyprus-mail.com/
Jo hela södra Europa håller ju på o gå ner, men jag tror inte att det kommer drabba mig så värst mycket, då mina pengar kommer från USA och företaget kommer att vara inom webben (roliga bilder på nätet) vilket inte är riktat till ett land utan alla länder. Så det enda som skulle kunna drabba mig är egentligen om skatterna höjs, dvs går från 10% i skatt till 30% eller liknande och det är just detta jag är nyfiken på. Om hur stor är risken att cypern ändrar bolagsskatten inom dom närmaste 2 åren. Det är ju liksom inte roligt o flytta ner till cypern o sedan ändrar dom skatten efter 2-3 månader

Observera att jag inte har problem med att betala skatt, men när man betalar över 60% i skatt / avgifter i sverige så får det fan vara nog asså...
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017