FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Undrar om någon vet var jag kan hitta en "geocoding" service annan en Google Maps. Jag har ett skript som försöker hitta address och tillhörande koordinater. Google maps ger mig för dåliga resultat på mina svenska addresser jag skulle vilja få liknande resultat de som är på hemnet (http://www.hemnet.se/). Någon som vet vad de har för källa för sin geocoding? Även områden funkar där, fint (: M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De använder sig av Lantmäteriet. De har naturligtvis bäst data för Sverige men kostar också därefter.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som har koll på tjänster likt google som inte tar $10 000 / år som fungerar ungefär lika bra?
Vi behöver slå upp LONG/LAT och få en adress tillbaka. Ungefär 2500 requests / dygn, dock sker många samtidigt så gränsen som tex Googles fria tjänst har på x antal/sekund kan vi inte använda och vi kan tyvärr inte räkna hem kostnaden på $10 000/år heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Google maps ger dig bra resultat om du ger dem bästa möjliga adress, helst även med länets namn. Sen bör du rimligen bygga upp en egen cache av adressers koordinater.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |