FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
En av flera beslagtagna domännamn: http://newerasonlineshop.com/ Såg att även danska polisen hade medverkat i "räden", dock inte om några .DK var beslagtagna. Funderar dock på om det är möjligt för myndigheter att stänga ner .SE? Finns ju en hel del sidor som säljer piratkopior även här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tragiskt att inte svensk polis tar tag i alla piratkopior som säljs här i Sverige.. :-/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Med tanke på att olagligheter sker via domänen så borde det vara samma sak som att beslagta en egendom om knark tillverkas där (för det antar jag att de kan göra iaf.. ?), eller i alla fall stänga ner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Mja, det där ställer jag mig tveksam till. Man läser ju då och då om folk som odlar diverse olagliga saker hemma och det skulle vara mycket underligt om myndigheterna fick beslagta t.ex en bostads- eller hyresrätt bara för att ett brott är begånget på platsen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
USA är lite av ett föredöme där |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Äh, det är klart dom inte ska få ta domänen.
Det är ju verksamheten som är olaglig, inte domänen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det blir ju ändå en ganska extrem jämförelse? I det fallet beslagtas väl pistolen som bevismaterial och personen ifråga lär dessutom bli av med sin licens. Mord är också ett betydligt allvarligare brott. I Sverige är vi, med all rätta, ganska försiktiga med att ge polisen alltför stora friheter. Så länge inte domänen fortsätter användas till illegal verksamhet, och denna inte kan stoppas på andra vägar, så ser jag ingen anledning till att polisen ska behöva beslagta den. De ansvariga personerna ska naturligtvis lagföras men det ena förutsätter inte det andra.
![]() |
Svara |
|
|