Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Fast administration kostar pengar, vem ska betala den kostnaden att kunden måste acceptera förlängning av avtal?
Skulle man erbjudit 2 avtal där ena förlängs automatisk om det inte sägs upp i tid eller ett avtal som inte förlängs automatisk men kostar mer pengar så hade garanterat folk tagit det billigaste och ändå gnällt när dom inte sa upp det i tid.
|
Det löser sig ju egentligen lite av sig självt precis som med alla andra kostnader ett företag har. Antingen så är inte detta förfarande tillåtet och då tvingas alla företag lägga denna kostnad på kunden (det vill säga inget företag missgynnas gentemot ett annat) eller så är det tillåtet och då kan vänliga och serviceinriktade företag stå på kundens sida medan övriga kan fortsätta att bete sig som RyanAir om de önskar
Sedan vet jag inte hur relevant det här med kostnader egentligen är? De flesta kunder måste väl ändå följa avtalet om man har varit tydlig i sin information. Det blir då bara en struntsumma per kund som man ändå borde tjäna in i längden på att göra kunderna nöjda. Annars har man nog misslyckats rejält på den punkten.