Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Förlängning av abonnemang

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-23, 22:26 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Fast administration kostar pengar, vem ska betala den kostnaden att kunden måste acceptera förlängning av avtal?

Skulle man erbjudit 2 avtal där ena förlängs automatisk om det inte sägs upp i tid eller ett avtal som inte förlängs automatisk men kostar mer pengar så hade garanterat folk tagit det billigaste och ändå gnällt när dom inte sa upp det i tid.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 23:06 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Fast administration kostar pengar, vem ska betala den kostnaden att kunden måste acceptera förlängning av avtal?

Skulle man erbjudit 2 avtal där ena förlängs automatisk om det inte sägs upp i tid eller ett avtal som inte förlängs automatisk men kostar mer pengar så hade garanterat folk tagit det billigaste och ändå gnällt när dom inte sa upp det i tid.
Det löser sig ju egentligen lite av sig självt precis som med alla andra kostnader ett företag har. Antingen så är inte detta förfarande tillåtet och då tvingas alla företag lägga denna kostnad på kunden (det vill säga inget företag missgynnas gentemot ett annat) eller så är det tillåtet och då kan vänliga och serviceinriktade företag stå på kundens sida medan övriga kan fortsätta att bete sig som RyanAir om de önskar

Sedan vet jag inte hur relevant det här med kostnader egentligen är? De flesta kunder måste väl ändå följa avtalet om man har varit tydlig i sin information. Det blir då bara en struntsumma per kund som man ändå borde tjäna in i längden på att göra kunderna nöjda. Annars har man nog misslyckats rejält på den punkten.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017