| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Som Jim skriver är det värt att kolla upp SPF, Dkim & skaffa reverse dns.
När jag har liknande problem brukar jag även kontrollera resultatet från spamassasin på det aktuella mailet, där kan man få lite pointers varför de klassat mailet som spam. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
SPF skapas för en enskild IP antar jag? Kan man använda SPF även om man skickar via olika IP-adresser och även när man skickar från någon annans server/SMTP, såsom Telia och Google Apps?
Vad är det som Dyn.com kan erbjuda som inte Google Apps har? Jag förstår att deras "grej" är att de lägger stor vikt vid att mail som skickas via dem kommer fram (och det var ju exakt vad jag efterfrågade). Men jag förstår inte riktigt varför Dyn skulle lyckas med någonting som Google misslyckas med? Dvs vad gör Dyn bättre? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Citat:
v=spf1 include:_spf.google.com ~all |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|