Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad upplever du som det största olösta problemet idag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-31, 10:17 #21
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Usch, blä och tvi. Jag har spammats med utpressningsmail från Telia (och nu tillsammans med övriga operatörer) sen i vintras om det där eländet... Har inget emot tjänsten i sig (även om jag aldrig kommer använda den frivilligt) men avskyr verkligen hur operatörerna agerar.
Samma här. Jag använder den inte själv, men känner till (och blir irriterad på) den just på grund av deras spammande.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-31, 14:43 #22
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Hade tänkt mig en malware scanner man kunde installera själv på sajten och som kunde rensa den från malware vid behov. Fint vore också om webbhotellen kunde ha bättre hjälp vid malware och kunna utföra malwarerensning.
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-02, 18:53 #23
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
Precis - med skillnaden att man faktiskt marknadsför den. I nuläget framstår det snarare som en sajt där man betalar 270 kr + moms i månaden för att besvara Maries (skaparens) frågor.
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-02, 20:58 #24
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker Visa inlägg
Ett effektivt skydd mot hackare för sajter.
Skydd finns redan om du tänker på skydd för att inte kunna hacka en sajt via http, typ sql-injections, pilla ner filer och annat, tex. mod_security för apache.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-02, 21:48 #25
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Koncept: Elektroniska kontanter

Målgrupp: Alla privatpersoner med mobiltelefon och med bejhov av att hantera kontanter.

Problem: Att betala med mynt i olika betalautomater, samt i på alla ställen där man betalar småbelopp dvs under 500 kr vid varje tillfälle är ett plåga. Man har ender apengarna på bankkontot, eller så har man inte jämna växelpengar till parkeringsautomaten. Pengarna ska vara säkra, men inte spårbara för myndigheter, jag vill INTE att det ja gör ska kunna spåras. Tanken är att det ska ersätta vanliga kontanter som inte är spårbara idag.

Jag vill även kunna ge pengar till kompisar och ta emot pengar från kompisar utan att involvera myndigeheter, ingen ska i efterhand kunna spåra vem jag fått pengar av eller vart jag gettpengarna. Det behöver bara omfatta mindre summor så det är inga miljonbelopp vi pratar om.

Lösning: Elektroniska kontanter i mobiltelefonen.
NFC (Near Field Communication) i kombination med exempelvis Google Wallet eller MyWallet.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-03, 20:18 #26
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Koncept: Elektroniska kontanter

Målgrupp: Alla privatpersoner med mobiltelefon och med bejhov av att hantera kontanter.

Problem: Att betala med mynt i olika betalautomater, samt i på alla ställen där man betalar småbelopp dvs under 500 kr vid varje tillfälle är ett plåga. Man har ender apengarna på bankkontot, eller så har man inte jämna växelpengar till parkeringsautomaten. Pengarna ska vara säkra, men inte spårbara för myndigheter, jag vill INTE att det ja gör ska kunna spåras. Tanken är att det ska ersätta vanliga kontanter som inte är spårbara idag.

Jag vill även kunna ge pengar till kompisar och ta emot pengar från kompisar utan att involvera myndigeheter, ingen ska i efterhand kunna spåra vem jag fått pengar av eller vart jag gettpengarna. Det behöver bara omfatta mindre summor så det är inga miljonbelopp vi pratar om.

Lösning: Elektroniska kontanter i mobiltelefonen.
Fast om man använder mobilen går det relativt enkelt att spåra. Bättre att använda ett kontant Mastercard kort, de flesta betalautomater tar Mastercard, betalar man kortet kontant går det ej att spåra. SpendOn kort går att köpa på 7-Eleven och Pressbyrån.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-03, 21:22 #27
Kevs avatar
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
Kevs avatar

Reg.datum: Sep 2011
"Offtopic"
Jag vet ett problem inom ehandel branschen som man kanske skulle kunna lösa
Det hade gynnat båda köpare/säljare och den som löser problemet riktigt mycket. Men frågan är om man vågar skriva det på detta ställe.

Finns det någon duktig kodare här som har mycket tid över och som gillar att brainstorma så är det bara att dra ett meddelande

Finns det förresten någon bra sida om just detta?
där man kan bolla disskutera lösningar på ev affärsideer.
Kev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-03, 23:37 #28
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Kev Visa inlägg
"Offtopic"
Jag vet ett problem inom ehandel branschen som man kanske skulle kunna lösa
Det hade gynnat båda köpare/säljare och den som löser problemet riktigt mycket. Men frågan är om man vågar skriva det på detta ställe.

Finns det någon duktig kodare här som har mycket tid över och som gillar att brainstorma så är det bara att dra ett meddelande

Finns det förresten någon bra sida om just detta?
där man kan bolla disskutera lösningar på ev affärsideer.
Problmet borde inte vara några problem att beskriva här i tråden, om du har en idé till lösning som du vill hålla hemlig så behöver du ju inte publicera den här. Den här tråden är just till för problembeskrivningar....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-13, 09:17 #29
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Kanske inte det största problemet men jag söker en resesajt där man kan boka en längre resa som spänner sig över flera länder/städer istället för idag där man får boka en resa i taget.

En site som är lite mer avancerad som låter mig göra en resa från punkt A till B, C, D tillbaka till B och därefter till A istället för som idag från A till B.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-13, 10:57 #30
Rob Rob är inte uppkopplad
Medlem

Rob Rob är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Kanske inte det största problemet men jag söker en resesajt där man kan boka en längre resa som spänner sig över flera länder/städer istället för idag där man får boka en resa i taget.

En site som är lite mer avancerad som låter mig göra en resa från punkt A till B, C, D tillbaka till B och därefter till A istället för som idag från A till B.
Finns ju ett par som har stöd för detta, multicity kallas det, bla travelocity.com har jag bokat via när jag vill boka enligt dina önskemål
Rob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
affärsidéer, inspiration, problem

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017