FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Citat:
Atombomben var också människans undergång. Än så länge har det inte hänt, men det mesta går ju att använda på det sättet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Ett verkligen problem är alla sladdar. Det är inte realistiskt att tro att allt blir sladdlöst, men vad sägs om sladdar med variabel längd?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Något som vore trevligt är ett nytt betalkort utan de höga avgifter som finns idag. Det blir inte lätt att tävla mot jättarna dock.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-10-30 klockan 21:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Koncept: Elektroniska kontanter
Målgrupp: Alla privatpersoner med mobiltelefon och med bejhov av att hantera kontanter. Problem: Att betala med mynt i olika betalautomater, samt i på alla ställen där man betalar småbelopp dvs under 500 kr vid varje tillfälle är ett plåga. Man har ender apengarna på bankkontot, eller så har man inte jämna växelpengar till parkeringsautomaten. Pengarna ska vara säkra, men inte spårbara för myndigheter, jag vill INTE att det ja gör ska kunna spåras. Tanken är att det ska ersätta vanliga kontanter som inte är spårbara idag. Jag vill även kunna ge pengar till kompisar och ta emot pengar från kompisar utan att involvera myndigeheter, ingen ska i efterhand kunna spåra vem jag fått pengar av eller vart jag gettpengarna. Det behöver bara omfatta mindre summor så det är inga miljonbelopp vi pratar om. Lösning: Elektroniska kontanter i mobiltelefonen. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-10-30 klockan 23:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Typ som www.hjalpenjournalist.nu ?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För att systemet ska kunna fungera bra/säkert så måste det finnas viss spårbarhet (enl. min mening). I så fall skulle man kunna tillverka pengar i och med att det inte skulle synas vart pengarna kom ifrån (långsökt jag vet, men teoretiskt möjligt). Hur WyWallet fungerar på denna front vet jag dock inte. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|