FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilket webshopsystem föredrar du om du får välja fritt? | |||
osCommerce |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 4.00% |
NopCommerce |
0 | 0% |
Prestashop |
6 | 24.00% |
Magento |
6 | 24.00% |
OpenCart |
2 | 8.00% |
Woo Commerce (Addin till Wordpress) |
1 | 4.00% |
Joomla |
1 | 4.00% |
DotNetNuke |
0 | 0% |
Egenutvecklat system (Specificera gärna) |
7 | 28.00% |
Annat system (Specificera gärna) |
1 | 4.00% |
Antal röster: 25. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilket webshopsystem föredrar du?
Du bestämmer själv de kriterier du vill använda för vilket system du i de flesta fall föredrar att använda för egen del (i de projekt du själv har möjlighet att välja fritt). Kommentera gärna vad du ser som viktigt i din bedömning. Du kanske har helt olika kriterier i olika situationer, det går bra att skriva en kommentar om det. Denna undersökning gäller enbart de system som installeras på egen hosting-lösning (behöver inte vara VPS, utan om du hur en webbhotellhosting så räknas det med), dvs inte om du hyr en färdig tjänst av ett hostingföretag. Jag har medvetet valt ut de mest förekommande systemen i diskussionen här på WN. Använder du annat system så ange gärna vilket så kan vi ta med det i en annan undersökning. Mvh Conny Westh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kör själv med Prestashop idag. Skulle däremot helst använda Magento, men har inte riktigt hittat formerna för en nog snabb hosting. Tycker att Prestashop 1.5 med multistore och en massa nya funktioner verkar spännande, men avvaktar lite i väntan på att modulerna hinner ikapp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker Prestashop snabbt blir bättre och bättre, så det är mitt val. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har länge kört osCommerce åt kunder, men har på senaste tiden gått över helt till Magento. Främst eftersom osCommerce kommer sluta fungera helt i takt med att webbhotell uppdaterar PHP-versionen på sina servrar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Magento för att det är alldeles för slött utan optimeringar på shared hosting. Gör e-handlarna i behov av utvecklare ... och det är ju bra!
Eller så valde jag Magento pga strukturen är så enormt mycket mer flexibel och genomtänkt. Prestashop som nummer 2. Sen kan dock nämnas att jag pysslat väldigt lite med e-handel och inte har så mycket erfarenhet av underhåll av programvarorna.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Riktiga män kör egenutvecklat:
+ snabbt/resurssnålt + skräddarsytt + billigt (på sätt och vis) - tidskrävande |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Vi använder ett helt egenutvecklat system för alla våra butiker.
De första åren så var det totalt värdelöst, saknade allt och var dyrt att utveckla. Men idag, åtta år senare, så är systemet allt man kan önska sig och mer därtill. Vi är dock långt ifrån färdiga, utan utvecklingen sker löpande. Ett e-handelssystem blir aldrig färdigt, utan det behöver alltid kompletteras eller effektiviseras i takt med att verksamheten växer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var väldigt inbiten i OsCommerce under många år. Men tyvärr uppdaterades aldrig systemet, och till sist kom v2.3.1. Tyvärr tyckte jag inte att den var någon höjdare.
Tittade på Magento och OpenCart. Jag har egen vps så resursen var inte det viktigaste, men jag fastande för OpenCart och det är det jag använder sedan något år eller två tillbaka. Kan tänka mig att gå över till Magento om shopen kommer bli väldigt stor. Idag finns ca 4000 produkter inlagt, och ca 2000 kategorier, och sidan fungerar fortfarande väldigt fint. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tictail verkar växa med stormsteg.
Någon som vet hur de jämför sig med ovanstående shoppar som man hostar själv? https://tictail.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||