FAQ |
Kalender |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det är nog ingen omöjlighet att få 10,000 för den, men om den bara genererat inkomster i ett par månader skulle jag (som presumtiv köpare) knappast förlita mig på nämnda inkomststatistik. Oftast krävs statistik över en längre tidsperiod, gärna ett helt år. Inte minst om det finns någon "säsongsbetoning" involverad i produkten/tjänsten. Eftersom det bara är en enstaka affiliate, är det ju en viss risktagning att köpa en sådan sajt, om denne skulle dra sig ur, deras kampanj förändras eller om intresset för deras deras produkt skulle dala. Men eftersom jag inte vet inom vilka segment sidorna är, eller vilken affiliate du åsyftar blir det svårt att ha konkreta åsikter. Sälja gör man klokast när en sajt "är på topp". Leverera många och riktigt bra poster/inlägg och sälj när du ökat antalet besökare rejält. De flesta föredrar att köpa "framgångssagor", inte sådant som börjat dö ut, eller dala besöks och inkomstmässigt (undantaget vissa riskkapitalister). Det är i varje fall mina reflektioner och tips.
![]() |
|
|