FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Anledningen till att nätverk scrubbar beror i princip alltid på kvalitén på leadsen. Detta är för att kostnaden per lead ska kunna matcha med kostnaden per sale. Skickar du skitkvalle till någon leadkampanj kommer du antingen bli borttagen från kampanjen eller så kommer de scrubba dina leads så att annonsören är nöjd. Detta är dock väldigt ovanligt hos de svenska nätverken. Till OP: Det är omöjligt att veta om annonsören alltid har på trackingen men det är i nätverkens högsta intresse att det alltid finns tracking. Om sales försvinner från annonsören så förlorar även nätverken pengar. Många av de större annonsörerna använder sig av så kallade trackingswitchar vilket gör att pixeln inte visas på vissa kanaler. ett exempel kan vara att de inte visar tracking länken ifall någon klickar på deras displaykampanjer eller adwords annonser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Självklart vill man som affiliate få betalt för varje lead man skickar men i slutändan är det konverting till sale som är det viktiga. CPL är bara en annan betalningsmetod för CPS för att det ska vara lättare att optimera i min mening. Min erfarenhet är att det oftast är annonsören som börjar scrubba och inte nätverken. När jag pratar med annonsörerna direkt och frågar varför de scrubbar så har det varit så att de ber nätverken att dra ner payout för publishern men nätverken segar eller gör det inte alls vilket gör att annonsören förlorar pengar. Självklart är detta fall till fall men det är den anledningen jag har fått höra. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|