FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Personligen tycker jag det verkar jobbigare att underhålla flera olika siter än en som fungerar i alla enheter. Om man alltid optimerar resurser och tänker content first lär man inte ha några prestandaproblem oavsett enhet. Designkrav må man ha, men här har vi ju haft ett ganska felaktigt tänk genom åren. Någon gång för länge sedan slutade man tänka på webben som det flexibla media den är och istället började man tänka på den som ett tryckt media där designen är statisk och man ville ha pixelperfekta siter utefter skisser. Jag anser att appar är till för speciella upplevelser i specifika enheter, tänk istället för kampanjsiter eller något med ett extremt smalt användningsområde och att användarna sedan kan skickas till den responsiva siten från appen. Senast redigerad av Syke den 2012-11-05 klockan 13:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Oj var många som skrev i denna tråden jag skapade... Nu är det så att över 30% använder mobilen vid besök av min sajt, vad bör jag göra för att behålla besökarna bäst? i dagsläget så är inte min sajt optimal för mobiltelefoner, eller det blir ett jäkla scrollande hit- och dit... bör jag skapa en subdomän för mobila enheter?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ser ut som om nån annan skapade tråden... aja.
Hur du skall göra beror ju helt på resurser och hur mycket jobb man vill lägga ner. Är sidan hyfsat uppbyggd kan det ju räcka att göra olika css regler beroende på upplösning hos klienten. Men som sagt beror ju helt på hur sidan i sig är uppbyggd. Har du något exempel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv tycker jag att responsiv design är en självklarhet nu för tiden.
Däremot förutsätter det att man gjort det ordentligt och riktigt bra. Man vill, som ni säger, inte tappa väsentligt innehåll och även hålla designen snygg. Det skall bli spännande att se hur det utvecklar sig. Det verkar hittills inte vara speciellt brett utspritt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag anser att det är en självklarhet att man bör bygga sin webbplats i responsiv design. Men tyvärr verkar det inte vara alltför utbrett ännu. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|