FAQ |
Kalender |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack, Jonas!
Conny, hur menar du? Kom ihåg - jag är nybörjare. Vad menar du med "lokal databas"? xampp på datorn? Hur ska det fungera när man kör live? :P Förstår att jag missförstår dig nu. Helst skulle jag vilja göra såhär: Köra allt med php, men efter ett visst antal rader som blivit insatta i databasen, så ska det skrivas ut något - laddar kanske? Därefter så fortsätter den att ladda upp datan igen. Men problemet är ju att servern läser filen uppifrån och ned, och utför inget förren allt har bearbetats. Så, om jag skriver echo någonstans i koden, och det finns mer kod nedanför, så uträttas inte det förren hela sidan är färdig, eftersom - vad jag förstår - så bearbetas all php kod i servern, och sen skickar servern en ren html sida till webbläsaren, som sedan visar upp den till mig. Det vill säga - Allt som finns i koden måste bearbetas, utföras mm, innan servern skickar html koden till webbläsaren. har jag rätt? Jag vill iaf komma bort från att sidan får error pga. långa laddningstider och mycket minne. |
||
![]() |
![]() |
|
|