Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Intressant artikel om patent

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-09, 12:49 #1
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Nokia och Bing
Nokia och Microsoft spelar samma spel. Men den gigantiska ökningen på mobiltelefoni-sidan kom efter Apple fick för sig att stämma alla för allt för att skydda iPhonen... Det fick igång hela spelet och nu stämmer alla de stora varandra så långt som möjligt.

I övrigt håller jag med om att mjukvarupatent inte har något alls att göra i ett innovativt samhälle. Tycker förvisso precis samma sak om patent i allmänhet, av samma anledning. De gör ytterst lite för att främja innovation och utveckling men väldigt mycket för att förhindra.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-09, 13:05 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Nokia och Microsoft spelar samma spel. Men den gigantiska ökningen på mobiltelefoni-sidan kom efter Apple fick för sig att stämma alla för allt för att skydda iPhonen... Det fick igång hela spelet och nu stämmer alla de stora varandra så långt som möjligt.

I övrigt håller jag med om att mjukvarupatent inte har något alls att göra i ett innovativt samhälle. Tycker förvisso precis samma sak om patent i allmänhet, av samma anledning. De gör ytterst lite för att främja innovation och utveckling men väldigt mycket för att förhindra.
I teorin håller jag med dig helt men i praktiken är det inte alltid riktigt så enkelt. Inom vissa branscher måste man investera mycket stora summor för att utveckla nya produkter. Frågan är vad som skulle ske där? Antingen hämmas utvecklingen eller så samarbetar man kring utveckling och då säljer alla i slutändan samma produkt.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017