FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Till rätt person kan jag även lägga till att den ska ta fram telefonnummber (har koden redo för detta). Olika prioriteringar (mobilnummer, hem, jobb osv) och en mängd variabler som spelar roll. Får inte alltid fram telefonnummer (eller rätt telenummer), men bra att använda om man vill verifiera automatiskt att användaren telefonnummer är korrekt. Har detta till C# och PHP Hör av dig om du är intresserad av det. Senast redigerad av yakuzaemme den 2012-09-27 klockan 22:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hurvida detta är acceptabelt eller ej enligt de tjänsterna jag kör emot är jag inte lika insatt i, om någon är intresserad så är det eran uppgift att ta reda på om detta är tillåtet eller inte ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Söker man efter "personnummer programmering" på Google hittar man en tråd på sweclockers av alla ställen som innehåller exempel i både PHP och C#. Vet dock inte hur bra den koden funkar i verkligheten men när jag kikade såg det lovande ut. Man får testa lite om man vill vara säker men det borde iaf funka mycket bättre än naiva regex-lösningar som bara kontrollerar formatet och inte giltigheten.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|